Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4528 ggr
Jinaum
0

Det känns..

Det känns som det snart är dags att göra något.

Jag hänger omkring här för att lära, spionera och se om häx livet är något. Och ja.. jag känner det. Men jag har aldrig gjort något som besvärjelse eller liknande. Bara små saker som att blanda örtmix för beskydd eller pendla och plocka lite med tarot kort.

Nu på sista tiden har jag känt att nog är det nog dags för mig att prova mina vingar och det jag samlat på mig. Göra något.

Funderar bara på vad. Vet inte riktigt vad jag borde göra.. En för att nå mina mål, kreativitet, inspiration.

Någon som kännt så? Att man borde göra något men vet inte redigt vad.

dragonstar
0

Jag känner igne mig, jag läser massor känner massor och så får jag perjoder det kliar i fingrarna men vet inte vad jag ska göra. finns så mycket och så många frågor.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[wylga]
0

Jag känner verkligen igen mig. Man borde nog ta vara på de tillfällen när man, som dragonstar säger, känner att det kliar i fingrarna, bara göra något, genomföra en höstritual kanske, och se hur det känns.

Ganna
0

#2 Det är intressant och märkligt, aldrig förr i historien har ritualer gjorts i utan ett syfte i sådan utsträckning som nu.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Trollvind
0

#0 #1 #2
Finns säkert många åsikter om detta, men så här tänker jag.

Rastlösheten och förvirringen tror jag ofta beror på att man studerar för många olika saker på en gång, utan struktur och mål.

Vad du än bestämmer dig för att göra, se till att du vet VARFÖR du gör just det. Och studera sen bara det ämnet ett tag.

Välj ETT ämne som intresserar dig och läs om det, testa och prova men blanda inte ihop för mycket. Då tappar du fokus.

Magiska ritualer görs, grovt sett, med ett av tre olika syften.

1. för att kommunicera, hedra och samarbeta med de gudomliga.
2. för att förbättra sig själv
3. för att skaffa sig något man vill ha

Tyvärr tror jag det vanligaste är att man vill arbeta med punkt 3. Men ska man närma sig magin på ett säkert och utvecklande sätt så tycker jag att man hellre bör fokusera på punkt 1 och 2 i början.

Ganna
0

#4 Punkt 1. är snarare en religiös/kultisk ritual.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Mauo
0

Jag kände likadant, och fortfarande lite så faktiskt…

Jag kände att ämnet är väldigt stort, och då man studerar är det lätt att hoppa från spådomar, till ritualer, till gudar, till örter osv väldigt fort.

Jag kände att jag behövde få en enkel, egenformulerad sammanfattning på allt det nya jag lär mig, och har därför börjat jobba på min BOS.

Än så länge har jag skrivit upp det jag behöver på datorn i separata dokument och då får jag en fin översikt. Så när jag hoppar från ämne till ämne kommer jag nu in mer på djupet, inte bara på bredden.

Ge det ett försökt  :) Hjälpte mig iallafall :)

Trollvind
0

#5 Ja det har du rätt i Glad

Hittade inte orden i hastigheten.

Jinaum
0

För min del känner jag mest punkt 2. Men det är nog för jag försöker rätta på mig. Varit mycket sjuk på det sista, vänt på dygnet och inte kunnat göra mycket. Så jag försöker skaffa bättre själv diciplin.

Jag vet inte riktigt vad jag vill göra därför gör jag inget heller. För jag har inte kommit på vad det är. Men med min ainme-ven har jag blivit lite intresserad av Onmyoji. Verkar väldigt intressant. Men likaså healing och besvärjelser/förtrollning å så.. Så jag vet inte än vad det är jag borde göra. Men det känns som det är något jag borde göra som kommer få mig att växa. Något jag nästan måste göra.

spindelfot
0

En välfungerande ritual eller liknande, behöver en intention, tanke, fokusering av syftet.

Oavsett om det är en bön, en åkallan, en olja, kräver allt sitt syfte. Ju enklare desto bättre och lättare hittar den sitt mål.

När man känner sig disträ men ändå på topp bör man göra någonting för att fokusera. Kanske dricka teer och bada bad, skrubba sig själv och hemmet med väl vald ört för att kunna få bra fokus och koncentrera sig, sedan gå till sängs och be om bra drömmar. När fokus är funnet så är det lättare att se, både genom osynligt och sig själv. Finns det något man då bör göra, så ser man det då. Om man är väldigt snurrig och ofokuserad så kan det här behöva göras varje dag en längre tid, börja vid när månen är vid nedan och gå och lägg dig för en sista profetdröm vid mörkermåne, förslagsvis. Att lita till magisk repetativ rutin är ganska effektivt, det tar en i kragen när man 'läcker'.

Att ge sig ut i skog och mark och träffa andra praktiserande är ingen dålig ide att genomföra sedan heller, få lite nya intryck och röra lite på sig är ju nyttigt.

Den bästa kombinationen när man är energifylld och rastlös är att kombinera fokusering med praktiskt arbete. Att bara sätta sig ner med ett tänt ljus och meditera kan vara jättefrustrerande, det bästa är att meditera samtidigt som man mal örter eller gör något mer aktivt.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jinaum
0

#9 Tack spindelfot. Det du sgäer verkar på något vis stämma in best för mig och mina tanke banor just nu.

Och koncentration behöver jag i massvis just nu. Fokus om annat med.

Jag tror det du säger passar mig bäst, så det får undersökas.

Dock är jag inte bekant med "när månen är vid nedan" och "mörkermåne" men jag får googla runt lite på det.

Bappho
0

#3 Jag tror att det finns en längtan efter ritualer p g a att det är så fattigt med dem nu för tiden i den svenska kulturen. Det finns nog också en förvirring eftersom många är uppfödda utan en tro.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
0

#11 Antagligen, och du vet ju redan vad jag tycker om det, dvs att det är att börja i fel ände.

skogsbergs-anna
0

#0 Jag förstår vad du menar, men jag har gjort tvärt om. Så fort jag fått en anledning eller möjlighet till att göra en ritual, formel eller örtsalva så har jag grabbat tag i den och nästan slängt mig in i situationen, naturligtvis har jag förberätt mig men jag har fångat varje tillfälle även om jag inte kännt mig 100% redo. Det har visat sig gå bra nästan varje gång så jag behövde nog bara en spark i baken.

/Skogsbergs-Anna

Gör hellre fel än inget alls.

Jinaum
0

#13 Det är ju bara att jag inte vet vad.