Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 6447 ggr
ekologiskt
0

min dröms betydelse?

har en återkommande dröm om att det är t-rex dinosaurier som försöker komma in i mitt hem. dom sliter sönder allt i deras väg men jag vaknar innan dom kommer i kapp mig.

bor i en ort där jag vantrivs och har varit hotad länge, får ångest bara jag går utanför dörren. har äntligen fått en visning på en annan lägenhet i en annan stad där jag vill bo. problemet är att det området har ett dåligt rykte och folk avråder mig till att flytta dit pga, kriminalitet och droger, inbrott, fula gråa hus.

jag vet att min dröm vill säga nåt till mig. jag vet bara inte om det är en varning för den nya lägenheten eller om det är en varning att jag måste här ifrån där jag bor nu. drömmen som jag drömde härom dagen drömde jag för nåt år sedan men jag kom inte ihåg om när eller om jag skulle flytta då med.

känner mig väldigt ambivalent. vad tror ni?

Sebastian
0

Jag tror att hela situationen du genomgår med hot osv. gör att du drömmer detta. Inget meddelande vad jag kan första annat än från ditt undermedvetna som säger åt dig att ta tag i saken.

Men det är bara vad jag tror.

ekologiskt
0

jag tackade nej till lägenheten men jag fick en ny lägenhet nu! och är super glad. i ett annat område! mycket bättre! då kanske drömmarna lämnar mig.!!!

spindelfot
0

När man drömmer drömmar om intrång eller att man är oskyddad - vanliga saker är att drömma tex att dörren till lägenheten/huset är öppen och inte går att stänga och människor springer ut och in som de vill, att man har gäster som vägrar gå - eller som du skriver, dinousarier eller andra obehagligheter som har sönder ens tillbehörigheter.. Är det ett solklart tecken på att man känner sig otrygg där man bor, eller i sig själv.

Det finns oftast inte så mycket andra tolkningar ang sådana drömmar tycker jag själv, det handlar om otrygghet och intrång.

Hus och lägenheter, i synnerhet om det är ens egna hem symboliserar ofta den grundtryggheten vi har i oss. Att kunna låsa dörren om sig och slappna av är jätteviktigt. Eller att få vara ifred med oss själva och inte behöva vakta ryggen.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Natal88
0

Jag håller helt med de andra svaren!

Eftersom du vantrivs så gör ju inte det saken bättre. De kan ju vara en ande eller skyddsängel som bara försöker att hjälpa dig på traven, kanske inte på ett snällt sätt men för att öka din "flytt process". Om du förstår vad jag menar.

Bara en tanke….

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

[magicadehex]
0

Jag skulle också tolka drömmen likadant som Spindelfot. Mitt tips blir att träna på att säga nej till människor i din omgivning, att meditera och stärka ditt inre. Då kan inte andra människor göra "intrång" på dig. Att lära sig säga ifrån till sina närstående är bland det svåraste att lära sig, men när man väl börjat göra det så känns det bara lättare och lättare. Känn efter i vilka situationer du vill ställa upp för andra och bejaka då. Känn också efter i vilka situationer du inte vill ställa upp och träna då att på att vänligt säga "Nej, jag kan inte idag" eller någon annan formulering som passar just dig. Man väljer på så sätt både sig själv och andra genom att man bara gör det man själv vill för andra, man gör alltså från hjärtat.

Vänligen/Magica.

hexsan
0

Jag tänker också att drömmen talar om en otrygghet, men skulle inte vara helt säker på att drömmen talar nuet. Dinosaurier är UTDÖDA, vilket får mej att tänka att hotet kan komma från det förflutna.

Om det ändå rör sej om nutid så poppar följande tankar/frågor upp: T-rex är köttätare och en av de största dinosaurierna. Vem eller vad äter på dej? Vem eller vad kan få dej att känna dej liten och värnlös?

Hoppas att du nu kommer att få ett riktigt bra boende oavsett vad drömmen ville säga dej!

ekologiskt
0

tack! om jag verkligen känner efter så är hoten från det förflutna. jag är fortfarande tramatiserad till en viss del och återupplever det om och om igen även fast det inte är befogat alltid. nu är det ca 2 veckor till flytt. jag hoppas jag kan lämna det bakom mig.