Drömmar ??
Jag och en vän satt och prata förut om drömmar .. jag berätta att ja har haft en mardröm om en som står mig mig mycket nära .. allt i drömmen var mycket rörigt och det var mycket människor men min vän dör .. vet inte om han ramlar ur ett fönster eller hoppar ??
hon ja prata med berättar att hon med har haft skumma drömmar med .. hon jagar sig sj .. och ska ta död på sj själv .. alla som hindrar henne hugger hon ihjäl..
vad kan dessa drömmar betyda ?? snälla någon som vet så svara mvh nelia
Dröm 1 kan handla om din Animus om du är kvinna, vilket jag gissar. Alltså det som skulle represtentera din "maskulina" sida. Din syn i vaket tillstånd på den som dör i drömmen, skulle kunna säga nåt om ditt förhållande till din Animus. Fönster kan symbolisera din syn på omgivningen. Rörigt och mycket folk, känns din tillvaro sån? Behöver du ändra din livsyn?
Dröm 2 känns som att det är en bild av hur hon lever sitt liv, hur hon förhåller sej till sin omgivning. Förstör hon själv sitt liv? Hindrar hon andra från att hjälpa henne? Eller gör hon stora förändringar i sitt liv, såna som är så viktiga att inget/ingen får hindra henne?
Men som sagts många gånger tidigare i andra trådar, så finns det än mer aspekter att beakta när man tolkar en dröm. Stämningen i drömmen till exempel. Färger och ljud, etc…
Hoppas att detta är till hjälp!