Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3613 ggr
Bappho
0

Dagens formel Rölleka

I morse tog jag reda på min torkade rölleka och packade den för kommande behov :)

Om du vill öka chanserna för lite kärlek i ditt hem, gör ett avkok på rölleka och tvätta dina golv med det.

Du kan också låta avkoket svalna och hälla det i en blomduschflaska och spraya runt i rummen. Du kan också samtidigt läsa några passande ord.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

skogsbergs-anna
0

Rölleka är en av mina favoritörter, den går att ha till så mycket! Ha under kudden mot mardrömmar, dricka som te mot stora mensblödningar främjar matsmältningen och stärker immunförsvaret. Eller bära i amulett mot negativitet och rädsla. 

Och god med ! Glad

Gör hellre fel än inget alls.

Skogsfrost
0

Nu har jag plockat rölleka för torkning, lät intressant att tvätta golven med ! Spännande!

hexsan
0

När jag läser detta vill jag ha Coturnix röllekegardin…

Alwyn
0

Jag har åxå plockat Rölleka och torkat nu, här i Italien. Hoppas det ska hjälpa mot mina mens-smärtor!

Coturnix
0

#4 Mmmmm, Italiensk Rölleka, mmm va det låter härligt!

Bappho
0

Har en känsla av att Röllekans kärlek inte är av det heta och passionerade slaget :-/ (Moppade golven väl i helgen).

Alwyn
0

Men Bappho då, du får prova med något annat. Skam den som ger sig!

Skogsfrost
0

Ja mer rölleka ska plockas. I vinter ska golven gnuggas med avkok från rölleka. Mycket kärlek ska det bli!! Av alla slag hoppas jag:

Alwyn
0

Hahaha You go witches  :)

Här skulle man kunna tro att det var Rölleka ingnuggat i varenda vrå i mitt hem de senaste veckorna  *ASG* Undrar om Ormbunken eller Sparrisväxten jag köpte har något att göra med detta….

Bappho
0

Att äta sparris ska dock inte vara det bästa om man vill ha det riktigt trevligt har jag hört… ;)

Alwyn
0

Jasså, hur så? Är det dåligt för magen? Växten är endast för den fina färgen hihi. Ska inte ätas.

Bappho
0

Sparris man äter har en viss förmåga att göra vissa dofter illaluktande ;)

Alwyn
0

Aha hehe. Dethär e toppen, jag vill veta mer om vad olika örter kan användas till! Håller på att samla info för en egen örtbok.

Ganna
0

#12 …dock bara för de som har den genetiska uppsättningen för att känna lukten. Det spekuleras även om själva uppkomsten av lukten är genetiskt betingad eller allmän.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

#14 Åhå, det visste jag inte..

Alwyn
0

Nu har jag samlat nya örter och torkar dem i köks-skåpet som står liiite på glänt  :o) tack för hjälpen