Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 5031 ggr
Carlo
0

Ritualer?

Hejsan alla Häxor! Här är jag, en väldigt nyfiken kille som skulle vilja bli "Trollkarl"…
Skall göra en element altare i skogen och en gud/gudinna altare.
Element altaret skall vara som Simsams, alltså Vatten elementet skall ha ett blått ljus och ett glas vatten osv.

Men hur ska jag utföra ritualer? Skulle ni häxor/trollkarlar vara vänliga och skriva in ritualer och hur ni utför dem och vad som "händer"?
Tacksam för svar

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Bappho
0

De ritualer som "häxor" gör kan se lite olika ut beroende på vad för tro de har i botten.

Har du någon tro?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Carlo
0

Tro?
Det hade jag inte tänkt på, jag tror på naturens andar och andra gudar/gudinnor..

Jag tror inte på Wicca.

Hälsningar,
Carlo

Bappho
0

Har du någon tro i grunden som du är uppfostrad i? Varför jag frågar är att det alltid är bra "att gräva där man står", vilket vi ofta brukar säga :)

Carlo
0

Hmm, pappa är religiös, men jag har inte varit så intresserad utav Jesus osv.
Jag har alltid kännt mig "dragen" till Magin

Hälsningar,
Carlo

Bappho
0

Magin i sig är ju ingen egen tro utan den kan man finna i många religioner, kulturer och traditioner. Och mitt råd till dig är att först gräva och efterforska i dina egna andliga rötter.

Att bygga ett altare i skogen nära där du bor är en bra idé. Där kan du etablera kontakt med andarna i din omgivning, de som bor i marken, träden, växterna och på andra möjliga och omöjliga ställen ;) De kan öppna porten till de andra världarna om det är det som är meningen :)

Carlo
0

#5 Tack för "berömmen" :)
Jag tänkte bygga mitt altare i skogen för att ta "kontakt" :) Och för att "offra" och utföra ritualer, det var därför jag undrade vad man kan göra för ritualer förutom att meditera med rökelser.

Vill fråga en sak, då jag är nyfiken och en nybörjar trollkarl..
Måste man ha en kittel? :) Kan man inte ersätta kitteln med en bägare med lite vatten? (Kitteln symboliserar väll vatten?)
Och en sista fråga, skulle du rekommendera mig ett "offer" objekt? :)

Tack för hjälpen förresten! Jag fick ett hum om mina andliga rötter ;)

Hälsningar,
Carlo

Bappho
0

Om du vill använda dig av de wiccanska symbolerna för elementen så är nog bägaren ett bättre val än kitteln :)

Vad för offer du ska välja beror på vad du ska offra till. Fråga dem! ;)

Carlo
0

#7 Okej! :) Det skall jag göra! :)

Bappho en till fråga, när man offrar, skall man be en bön eller säga något? :)
Och en till fråga…
Kan du ge mig tips på en rit? Vad kan man göra med altare förutom offerritualer?

Hälsningar,
Carlo

Bappho
0

Jag skulle säga något om jag offrade.

Jag kan inte ge dig något tips på rit/ritual eftersom jag inte är du. Jag kan inte säga dig vad du ska göra.

Ett altare är enkelt uttryckt en mötesplats för dig och andevärlden. Så all sorts kommunikation mellan dig och andevärlden kan ske vid ett altare. Vanligt är att man använder ett altare till att visa vördnat och tillbedjelse för en gudom eller ber om hjälp av något slag.

Jag kan förstå om man har en längtan efter att delta i eller utföra en ritual utan att ha ett egentligt syfte, helst när man är del av en kultur där ritualer är mindre vanliga. Men det är nog ändå idé att fundera först över varför och vad man vill uppnå :)

Carlo
0

Jag mediterade idag, och jag fick reda på att dem vill ha vatten (?) Och i mina drömmar så drömde jag vad jag skulle göra för rit! :). Jag vill uppnå magi-vetande att kunna hantera magi.. Vill lära mig att hela..
Hittade också på youtube en video från expertvillage där dem lärde hur man gör "potions" och hur man "använder" ett altare och hur man skickade "healing" med hjälp utav pentagram.. :)

Tack för all din hjälp! Jag uppskattar att du tog din tid! :)

Hälsningar,
Carlo

Carlo
0

Bappho: Jag vill uppnå natur "balans".. Jag vill med hjälp utav magi kunna återskapa en "naturbalans".. I skogen där jag har min element altare så har dem börjat att hugga ner massor med träd.. Blir jätte ledsen när jag ser träden liggandes där i skogen..

Jag försökte att fråga en naturande ifall hon visste vad jag kunde göra.. Men jag är ju ny med detta, men jag tror att anden gav mig ett tecken! Jag tog min siesta för några timmar sedan, och då drömde jag om att jag hade massor med äppelträdsfrön och trädfrön! :)

Jag tolkar detta som ett tecken från den goda naturanden! Så jag skall absolut gå till skogen imorgon och kasta äppelfrön! Tänker inte acceptera att människorna skall hålla på att hugga ner gamla träd!

Hälsningar,
Carlo