Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 2097 ggr
BiGavia
0

Ilsktråd i repris

Coturnix, har du nåra fåglar som ska nackas. Så kan jag hjälpa dej.

Jag e i behov att göra av med negativ energi..vedklyvning?!

Vad gör ni för att bli av med negativ energi??

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

Sockerkaka??

Zoraye
0

Tar ett riktigt jobbigt träningspass och svettas ut allt. Sedan känns det tusen gånger bättre.

BiGavia
0

Hela livet är en shimär, ger upp.

Endroppeihavet
0

Jag skriker… riktigt högt!… Går ut.. går bestämt upp på en hög plats där mitt skrikande kommer höras långväga och skriker tills jag halvt tappar rösten!

Fungerar inte det så börjar slå sönder saker.. ända problemet e att jag tom. under ilskanfall är oerhört praktisk och tänker på  vad jag kan slå sönder som jag inte kommer sakna.. vilket tar bort lite av det impulsiva skojiga…

Fast skrikandet fungerar nog bäst… Det börjar med skrikande och till slut sitter jag där och pratar högt med mig själv och universum om att jag är arg! Och varför jag är så arg och hur jag kan lösa det. ^^

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Airamya
0

Transformerar den i skogen gör jag.

Tappa inte sugen, BiGavia. Världen är full av tappade sugar. (Så stod det på min mammas köksvägg en gång i tiden. Har etsat sig fast).

Coturnix
0

Att tillåta sig att gråta.Gråter Och ut och vråla. Öva på strupsång? Lägga sig i en fördjupning i marken och täcka sig med fjolårsgräs och löv. Och ligga där tills man blir som ett med omgivningen. (Detta är dock ingen bra idé att praktisera när det är minusgrader)

Det beror ju också på vad man är ilsken för, på.

Ilska är också en tillgång. En kraft som kan mobilisera till stordåd. Ställa till med stormöten, skriva insändare och riva upp himmel och jord för att få till förändringar.

Vid mildare utbrott, frustration kanske ett rituellt bad.

BiGavia
0

Har inte tappat sugen(tror Jag) har bara massa aggresivitet i mej!

marinelady
0

Det måste vara något med tiden just nu..har lite samma känsla, irriterad och förbannad om vart annat, det är kallt och jag är sjuk och sliten och känner mig hemskt osnygg…

SÅ jag käkar godis, semlor och annat onyttigt snörvlar och trycker ner mig i duschen sen i soffan bara för att förvärra saken. Det ska gå i botten innan det kan vända så tänker jag,..

BabyDragon
0

Jag prommenera bort det. Är jag riktigt arg hinner jag gå flera mil! Men jag tänker mycket då. Bearbetar det och löser det, om det kan ch behövs lösas. Dikter går ganska bra också.

marinelady
0

Sjuk… kan inte promenera annars gör jag likadant…

BiGavia
0

Hmm, det bästa för mej e nog en man som tål mina nävar. tills jag skrattar……

varulven
0

finn roten till det onda… sen är det till att slå det på käften tills det ger sig.

Ganna
0

#11 Seriöst? Då är det en sandsäck, inte en man du behöver.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sebastian
0

Japp. Håller med Ganna. Köp en sandsäck o banka dig salig! Funkar kanon för ilska. Har provat! Så kan vi snacka lite tekniker i sommar i G-berg;) Du lär mig massera och jag lär dig slåss;)

Zoraye
0

Sandsäckar är underskattade! En fd pojkvän hade en sådan och lärde mig få schvung i slagen. Såpass att jag häromåret råkade ge min personlige tränare en riktig fet smäll. Inte meningen förstås, han flyttade sig olyckligtvis åt fel håll.

Sebastian
0

Hehe Det har jag också råkat göra.. När jag tränade shootfighting så sa tränaren - Klappa till allt vad du har. Uppenbarligen skulle ha visa en pareringsteknik… Han parerade inte.. Jäklar vad sur han var. Hahaha

BiGavia
0

En sandsäck, får mej inte att skratta, men ok dåSkrattande

Zoraye
0

#16 Det var precis det min PT uppmanade mig till:"Kom igen, slå riktigt hårt nu", och som lydig "adept" gjorde jag ju som han sade, hehe.

Ganna
0

#17 Å andra sidan så är det ok att slå sandsäckar ur både laglig och hygglig synvinkel. Sandsäck + komedi?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ijin
0

Jag har vissa personer som hjälper mig med att frigöra dålig energi, eller ilska…

Eller som andra säger, skaffa en sparringspartner, ilska skapas ju av ett problem, men tänk på att problemet är kvar även om inte ilskan är det för tillfället..

[incendium]
0

#0 Muffinsklubbor! Testade det i förra veckan och resultatet blev att ilskan omvandlades till sockerfluffighet :s Lite skumt men helt klart fungerande :D

Och räcker inte det kan man ju alltid baka något som behöver knådas, ju tyngre deg desto bättre.

BiGavia
0

Ijin, mitt problem , e kylan som råder, blir rastlös å känner mej isolerad!

Ska klyva ved idag!Skrattande Ska jag till å baka blir det väl toscakaka…mums….full me go'saker!

Sovgott
0

Ja, att banka och slå på en stor bröddeg kan vara skönt!

isnornin
0

#22 jag kan komma och hjälpa dig!

Jag brukar städa!

MVH Isnornin

evrekaw
0

Skratt… Jag brukar tvätta bilen - sitta kvar inne i den medans maskinen går…

Då kan jag skrika, yla och grina utan att skrämma slag på grannar, barnen och mina katter… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ijin
0

#22 Men kyla som är så skönt? vänta bara till sommaren! då kommer du gnälla på värmen xD

Sebastian
0

#26 Kyla? Skönt?

Zoraye
0

Japp! Jag håller med Ijin, kyla är skönt!
Fryser man kan man pälsa på sig, men är det för varmt är det svårt att skala av sig tillräckligt många lager för att det ska kännas ok. Man kan förvisso sticka in huvudet i frysen en sväng men det hjälper bara en stund.

isnornin
0

kyla är inte skönt! fy vad jag är trött på snö och kyla!Gråter

MVH Isnornin

Sebastian
0

.. -15 grader o drivis nädu hellre en jum sommarkväll i goda vänners lag.

Ijin
0

Ja, kyla är mysigt:D Fast det är nog bara för att det är "mitt" element…

isnornin
0

ja sol och bad! En mysig grillkväll!:)

MVH Isnornin

Blodeuwedd
0

SOL… SOL och Åter SOOOOL… den värmer själen.. kan det bli för varmt??? Nääää.. tror inte det va..

isnornin
0

Gråter

MVH Isnornin

Blodeuwedd
0

isnornin.. gråt inte.. det blir snart sooooool igen..

Zoraye
0

Ijin, jag hör dig!

Det kan absolut bli för varmt! Testa att skriva tenta i närmare 40 graders hetta utan minsta svalkande fläkt, så kan vi ta ett snack sedan, hehe. Eller att sova när det är 35 grader varmt långt efter att solen gått ner. Ingen höjdare.

evrekaw
0

Hm… kan inte "lagom" få vara bäst…

Hatar svettig solstingshetta, att sova i svettkladdiga lakan i luft som inte ger syre precis lika mycket som att frysa häcken av mig när det är mer än 20 minusgrader…. Bilen startar inte, tårarna rinner och det gör ont att andas…

Nää mild sensommar, höst och vår - då trivs jag bäst!

rallykillen
0

självmord - en permanent lösning på ett tillfälligt problem…..

BabyDragon
0

Tycker bäst om en solig vår eller höst dag. Svalt blåsigt stormigt men inte kallt :) Perfekt ^^

rallykillen
0

rohypnol och sobril är också gamla klassiker!

maximiljana
0

HÄXJAKT har förekommit på mitt jobb en tid.Nu blev det plötsligt min tur.Tur och tur tja nu kan man kanske få känna sig som en häxa då.Men f*n vad det gör ont när de eldar på en.

Kanske skall jag skaffa mig en spikmatta å fördela smärtan

evrekaw
0

#40 Rohypnol är så gamla att de inte längre finns…  Visserligen bara nytt namn, same shit - different name…

Så har du gamla "roppar" duger de inte ens till att ta livet av sig med längre… Ha, ha…Foten i munnen

Sorry - man borde inte ha galghumor om sånt här… Oskyldig

BiGavia
0

de e galghumor som hjälper

evrekaw
0

#43 Absolut! Älskade "The young ones"… Där kan man snacka om galghumor!!!

skogsbergs-anna
0

Sjunga riktigt högt till bra musik med "power" i.        Långa skogspromenader hjälper tankarna att falla på plats i rätt ordning.

Gör hellre fel än inget alls.

Natal88
0

En skön varm dusch och visualiserar hur den negativa energin rinner av mig med vattnet.

Sedan tar jag något som jag tycker är gott (ex. kladdkaka) och äter, då blir jag glad oxå Flört

Andra saker är att göra något som får mig att må bra, tänka positiva tankar och ta fram det som får mig att må bra Glad

Tidigare kunde jag skrika och sådant, vist var det skönt, men jag fortsatte nöta på det.

Dock kan det vara skönt att gråta lite och trösta mig med något gott.

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

BiGavia
0

Duscha bort dålig energi  funkar bra.

Coturnix
0

…särskilt i kallvatten:p

BiGavia
0

…å jag har i kallkällsvatten..brrr

[wylga]
0

Rita, skriv, skulptera. Använd den negativa energin till att skapa något.

Att förstöra något brukar också kännas lugnande. Elda upp ett fotografi, en lapp, riv sönder, slit i stycken. Promenera i takt till arg musik.

Låt det komma ut bara, man har rätt att känna sig arg/ledsen/låg/håglös/whatever ibland.