Då var det dags igen. Take cover!
Kolla in den här länken, helt otroligt.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article7747251.ab
Helt ärligt. En filmatisering av Hans och Greta som uppvuxna och som av sin traumatiska bardumsupplevelse blivit "häxjägare".
Jag ger nästan up. Man kan arbeta halva sitt liv med att ge något ett bra namn men det räcker med en Hollywood film för att rasera det hela.
Och des för utom hur kan de få lov att göra en film som kan leda till att en viss grupp av spirituellt inriktade människor kanske far illa?
Hade de gjort en film om prästjägare hade det blivit ett himla liv. Fast okej Hollywood hade nog lanserat filmen ändå… Ni vet; all publisitet…
www.urmoderjord.se

Du tror inte att det är att överreagera en gnutta?
Om det vore så borde alla shamaner, häxor, trollkarlar, nyhedningar, okristna, wiccaner, voodoodoktorer och massvis med andra råkat riktigt illa ut efter Buffy the vampireslayer, Angel, förhäxad, Salems lot, Samel eller Dracula.. Men sist jag kollade kan faktiskt de flesta människor hålla reda på film och verkliget..
Eller vad tror du om tex. Terminator? Jagades robotar till döds då? ;)
Personligen så ÄLSKAR jag Hans och Greta, helst läst med en massa dramatik och inlevelse. Har riktigt plågat mina barn med den sagan. Det räcker med att jag säger: "Ska mamma läsa en godnattsaga för er!" så springer de. 
Idén om Hans och Greta som vuxna och häxjägare låter inte lika bra. Varför inte göra en filmversion av själva sagan istället.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Åh, jag blir så irreterad med människor som inte kan ta religionsparodier med en gnutta salt.
#2: Jag tycker vi börjar med de barn som har en tendens att misshandla djur.

Jag vill endast äta de söta och lite tjocka barnen, kinderna påminner om röda, söta äpplen.
Jag arbetar i storkök, här finns stora kittlar som kan koka flera barn på en gång.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
OOOO det är en komedi! Det missade jag helt. Eh det borde jag förstått egentligen med tanke på storryn. Ja jag kanske tog i lite men det är nog för att ämnet ligger lite för nära.
Ja religionsparodier är oslagbart. DOGMA är min favorit.
www.urmoderjord.se