Nattens formel helande magnetit
Väljer denna formel eftersom magneter dök upp i en annan tråd.
Läs över en bit magnetisk magnetit (lodestone) som du bär i en liten röd flanellpåse och som du bara tar fram och använder när du vill hela någon som är sjuk.
Be magnetiten att ta bort all sjukdom från personen och nämn personen vid namn.
Ta sedan stenen och för den över den sjukes kropp från huvud till fot i ett enda drag. Efter varje drag doppar du stenen i en skål med vatten. Upprepa detta ungefär femtio gånger. Se till att du drar över hela kroppen på alla sidor.
När du är klar så tackar du stenen och lägger tillbaka den i den röda påsen. Skålen med vattnet ska tömmas mitt på en väg och se till att inget av vattnet stänker på dig eller någon annan.
(fritt översatt från boken A Century of Spells av Draja Mickaharic)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

går det även att hela sig själv?
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Det går ju alltid att pröva ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Vilken underbar formell!
Bappho du gör mig så inspirerad av dina små inlägg med sådant som passar mig å får mig vilja komma igång igen och faktiskt börja med en ny bok. Underbart :)
Kan inte låta bli att tänka att det skulle vara så trevligt att spara ihop alla dessa dagens och nattens formler och lägga dem i ett "nybörjardokument". Tänk vilken guldgruva att gräva ur, när man vill lära sej mer om hur man kan använda magi, vilka saker som kan vara bra att ha.
Det är verkligen superkul att du delger oss detta!
Superbra med "dagens formel" ! Jag sparar dem för att plocka fram när det behövs.
#4 Håller med dig till fullo!
Man lär så länge man lever 
Skogsbergs-Anna
Gör hellre fel än inget alls.