Bota på avstånd
Hej!
Vet någon hur man botar en person på avstånd? Jag har en nära släkting som blivit svårt sjuk, troligen en infektion. Jag skulle vilja hjälpa honom att bli frisk men kan inte ta mig dit.
Gör hellre fel än inget alls.
Jag tillhör dem som tror att man måste ha en någorlunda medfödd gåva att bota men det skadar ju inte att ändå göra en ritual/besvärjelse i syfte att hjälpa den här personen att bli frisk och avstånd borde inte vara ett problem.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag är inte född med nåra "helande händer" men hoppas att någon här har nån ritual eller besvärjelse i bakfickan. Under tiden letar jag på nätet och försöker komma på nåt.
Tack på förhand Skogsbers-Anna
Gör hellre fel än inget alls.

leste för några år sedan en bok om healing anna lena wikström tror jag hon hette om reiki ha rdock inte tyckte det varit något för mig men kanske något för dig..
Som jag ser det, så kan jag inte bota nån. Men jag är helt säker på att det finns nån sorts läkande kraft, som jag kan vara med att aktivera…
Det här har jag varit med om, som har gett gott resultat:
Först har jag lyssnat av vilka tecken jag får, kan ske genom meditation eller med hjälp av kort t.ex. Det kan vara en färg som behövs, ett tema, en bild/händelse som kan hjälpa den sjuke att hela sej själv. Därefter har jag utformat en guidad meditation/saga/berättelse som jag jag per telefon har delgett personen. (Vi har i förväg bestämt tid, och att de bara kan lägga på utan att säga nåt, när vi är klara, efter min signal.) Ibland har jag haft ett foto, ibland har jag ritat av personen (nåja, jag har ritat vad som skulle kunna tolkas som en människa) och lagt ut stenar och kristaller för läkning på chakran eller sjuka delar av deras kropp. Detta går utmärkt att göra medan man har dem i telefon. Sedan har jag ibland tänkt att de ligger i min säng och gått igenom deras kropp med mina händer. Det konstiga är att man kan känna att man "måste stanna längre" vid ett knä t.ex.
Hoppas att detta ger dej nån liten hint om hur man kan gå tillväga. Framför allt brukar jag förlita mej på kärlekens läkande kraft. Hjärtligt lycka till!

Jag är själv nybörjare på detta, men jag köpte stora boken om pendeln, tycker den är rätt intressant och bra. och jag har läst lite mer en hälften, men inte övat så mycket praktiskt en, då jag föst vill läsa igenom boken för att se vilket som intresserar mest som jag sedan börjar öva på först innan jag går vidare.
I vilket fall som helst så står det att man ska kunna bota en person på avstånd. Men då bör du även veta hur pendeln fungerar innan du gör detta, annars kommer du inte förstå den, då den beter sig olika. ibland kan den få "fnatt" och det området kanske behöver en lite längre behandling m.m.
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri