Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 4173 ggr
EeWeeM
0

Vad är en trollbok?

Jag hoppar in här på sajten för att fråga er som är mer insatta inom detta område ett par saker och hoppas det är okej.

När jag skulle hjälpa en person så har jag stött på något som jag undrar lite över.

Denna person har varit på en utbildning inom schamanism och lärarens andevägledare hade under en trumresa "tvingat" denna person att lämna sitt kronchackra i en trollbok som tillhörde ledarens vägledare.

Denna andliga vägledare ska tydligen vara någon form av underjordiskt väsen.

Jag är själv schaman och känner inte igen detta från schamanism.

Vad är en trollbok?och hur används den?

Problemet är att personen som lämnat sitt kronchackra i denna trollbok mår jättedåligt och kommer inte vidare i sin andliga utveckling.Om det är pga händelsen med trollboken låter jag vara osagt men som siutationen är nu tyder allt på det.

Någon sade att vad personen egentligen gjort är att genom att att lämna sitt kronchackra i en underjordiskt väsen bok är en form av kontrakt och att personen på något sätt givit en del av sin själ till denne?

???

Är detta någon form av svart magi?häxmagi?vad???

Vad vill en person,ande uppnå med att ha en annan människa befäst i en troll bok?

Jag hoppas verkligen få era hjälp till att begripa mig på vad detta handlar om och vad dessa saker står för.

Tack på förhand!

Mvh EeWeeM

hexsan
0

Jag kan inte precis påstå att jag känner till nåt om trollböcker, men vill hänvisa till två trådar, som berör grimoire, vilket kanske ändå är nåt snarlikt?

Jag hoppas att nån här hif kan hjälpa dej, för jag tycker att det låter helt konstigt, det där som du berättar om. Det låter ju inte som ett helt seriöst sätt att arbeta på.

Hoppas att du lyckas få personen i fråga att må bättre!

Bappho
0

Ser ut som någon modern variant av att skriva sitt namn med blod i djävulens svarta bok.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

EeWeeM
0

Jag vill tacka er för att jag faktiskt fick den information jag behövde genom att läsa olika länkar /trådar på denna sajt.

Den informationen jag fann här hjälpte mig att formulera frågan rätt till andevärlden/underjorden och till bla  Lillith.

Samt att göra det som måste göras.

2//Ditt svar visade sig vara det närmst korrekta.

Tack för hjälpen!