Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 3617 ggr
Alwyn
0

Ensam häxa i Italien

Hej svej. Jag har flyttat till norra Italien för fyra månader sedan, och trivs bra här så jag bestämde mig för att stanna. Åkte hem och hämtade katterna som snälla Spindelfossing passat åt mig och mina häxprylar som legat och väntat…..

Men nu känner jag en sådan saknad och sorg över att alla underbara andliga vänner jag hade i Sverige finns så långt borta och jag riktigt SVÄLTER här utan folk som håller på med magi. Inga häxor, shamaner, ingen att prata med och utbyta tankar och ideér eller recept eller trumma vid brasan med. Internet kontakt är inte nog för mig.

Så jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte språket så det är skitsvårt att hitta andra andliga grupper och så. Gråter

Jag saknar er så mycket, mina andliga vänner!

[trumman]
0

Och vi dig!

OleaViola
0

ja vi han ju aldrig täffas den korta tiden du bodde i skåne hoppas det blir ett annat tillfälle hade varit riktigt kul att träffas ha det så bra så långe i ItalienGlad

Denna kommentar har tagits bort.
lia-fail
0

En idé kunde vara att försöka hitta rätt på ngn bokaffär där de säljer böcker med denna inriktning eller bära smycken som visar på din och hålla utkik runt omkring dig. Det är alltid svårt när man inte kan språket men kan som excempel berätta att jag hittade en butik som hette witchcraft när jag bodde i tyskland, och genom att gå in där blev jag jätte god vän med en Grekiska som också var bodde i tyskland ett kortare tag. Så ge inte upp, de finns överallt.

Lycka till och hoppas du får lite nya bekanta att utbyta kunskap med :)

Alwyn
0

Tack tack! Jag har ju ganska synliga och klara tatueringar som visar att jag är andlig…..så folk borde förstå det.

Jag tänkte kolla runt efter kurser i yoga och massage….sånt kan nog leda till kontakter, bokaffärer va en bra idé.

Suck, Trumman jag saknar kurser och träffar ute i skogen med likasinnade! Det suger. Hoppas jag kan träffa er alla igen.

Kram

[trumman]
0

Alwyn: Du får styra upp en kurs i Italien med "uno grande sciamano superba alto delle foreste norrlänska in Svezia!" eller ngt sånt - så kan vi ju ses på det viset! :D

Sebastian
0

Enkelt. Ställ dig på byns största torg i rusningstid och skrik; Io sono una strega e ho bisogno di amici. Så kanske någon svarar:)

Annars så kör på T´s idé :)

Alwyn
0

Hahaha bra idé Seb! Så pass mycket italienska kan jag iaf…..men det räcker inte långt ändå. Jag vet inte vad andliga människor här kallar sig. Jag tvivlar på att det är häxa iaf, så jag kommer nog längre om jag inte skriker att jag är häxa på torget Flört

Sebastian
0

Nej det är sant. Men prova här då www.stregheria.com/