lite hjälp och tips från kunniga?
Jag är inte alls erfaren inom häxkonst och så vidare. Jag är inte heller erfaren när det kommer till att ta kontakt med andar.
Nu är det så att jag tror på andar medans resten av min familj inte gör det.
I min förra lägenhet där jag bodde med min mamma tyckte jag att saker hände som jag tror beror på att det spökade där. Det hände oftast i mitt rum. Vi bodde i lägenheten i kanske fem år och under de första åren hände inte så mycket, mest små saker som att en takkrona kunde gunga, en lampa kunde sättas på utan att någon hade rört den osv. Men framför allt tyckte jag att jag kände närvaro, som att jag inte var ensam i mitt rum när jag faktiskt var ensam osv.
I oktober förra året åkte jag till afrika i en månad, när jag kom hem så började saker hända hela tiden. Jag hade ett draperi i dörren till mitt rum, helt plötsligt kunde det rassla till som om någon gick igenom det trots att jag var ensam hemma och inte var någonstans nära det.
Lampor tändes och släcktes, min tv sattes på utan att jag rört dosan, oftast var dosan inte ens nära mig utan låg på ett bord långt bort ifrån där jag satt.
Framför allt vaknade jag på nätterna av olika saker, vaknade och kunde se olika saker, en natt såg jag någon som stod brevvid min säng, såg inte vem det var dock… det var som en människa fast i dimma typ.
Jag har börjat tro att det kanske är min farfar som "spökar" hos mig, nu skulle jag vilja ta reda på om det är det.
Finns det något sätt som jag som oerfaren i det här kan ta kontakt med "anden"?
Har ni några tips på hur jag kan göra det?
(detta blev långt, hoppas någon orkar läsa och sedan har svar till mig)
tack på förhand!

Tala öppet med dem vetjag! De hör dig nog. Visa respekt men tala om vad du känner och tycker om deras visiter.