Bra energi typ? Snälla HJÄLP!!
Okej, eteriska oljor, magi? Vad kan man använda? Problemet är helt enkelt att jag är ny där jag känner typ ingen, det första jag gör är att lyckas bli kompis med en person av det slag som jag helt enklet hoppats slippa. Insåg inte på en gång hur hon var, då hade jag aldrig hälsat.
Äldre än mig,men det märks då inte ett dugg, barnslig, trist rent av, kommer verkligen inte ha något gemensamt med henne. Tar typ ingen insiativ utan låter mig bestämma, efterhängsen, ni känner kanske typen. Detta förstod jag på en dag. Lär inte bli bättre.
Så hur * blir jag av med henne! Och hur gör jag för att dra till mig de andra? Vi är ensamma tjejer bland MASSA killar, något tips på hur jag drar till mig dessa istället?! Eller snarare gör det lättare, jag kan vara rätt framåt, men lite hjälp på traven hade inte skadat. Speciellt inte eftersom jag begick socialt självmord redan första dagen. HJÄLP!! Och ledsen för ett väldigt långt inlägg…
Jag tycker det låter elakt det du skriver. Kom ihåg att det du sänder ut får du igen x3.
Vänligen/Magica.
Jodå, det tycker jag också, men helt ärligt struntar jag fullständigt i det. För jag trött på typen. Jäkligt trött. Jag känner sorten väl nu, tro mig och det har inte gjort mig lyckligare i livet av att känna dem. Inte för att jag är fel fri, men om man känner direkt att detta funkar faktiskt inte och man känner den dåliga energin så fort man går i närheten, då ska man helt enkelt inte ha och göra med typen.
Men jag fattar att det låter väldigt elakt i dina öron. Du är inte mig och har inte varit med om det jag varit. Hade du det, hade du varit lika jäkla trött på dessa människor. Kanske inte borde uttrycka det som socialt självmord utan mentalt självmord. Och visst, jag kanske kommer få igen, men det skulle faktiskt inte göra överdrivet mycket. För då har jag äntligen kunnat bryta mig loss från dessa människor och slutat ta hand om varenda person som inte kan stå på egna ben, det har brutit ner mig totalt och det jag behöver nu är att må bra, det jag behöver nu är några år utan att sänka mig själv. Jag behöver ta hand om mig själv nu.
#1 Det är ett synnerligen simplistiskt synsätt att tro att man får tillbaka något "x3" och de flesta tror inte på det alls eller inte så bokstavligt.
#0 Det är nog en situation vi alla befunnit oss i någon gång och det enda jag kan säga är att rak kommunikation är det bästa.
För övrigt är det i mina ögon absolut _inte_ elakt i mina ögon att på ett tidigt stadium bryta sig loss från någon man vet det inte kommer att funka med, särskilt om de inte förstår eller inte vill förstå de sociala koderna. För ett av två kommer ju att hända, endera går du där och mår dåligt under hela den tid ni måste umgås, eller så bryter du senare och då har du gått och mått dåligt till dess OCH ändå får ta det jobbiga med att bryta.
Säg som det är, att du inte känner att det funkar att umgås närmare med henne och var beredd på att få upprepa det, att någon är rak mot dem är den sortens människor inte vana vid.
Sen är det väl bara att börja snacka med killarna och se vilka du har något gemensamt med, precis som med vilka människor som helst.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Känner man att man mår dåligt av någon så är det bra att sluta att ha något med den personen att göra. Inte elakt alls, man är snäll mot sig själv :) Tror dock inte att du behöver någon sorts magi för det utan bäst att lära sig att sätta gränser.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Problemet med "henne" kommer du säkert att bli av med. Tycker du har fått bra råd här på tråden.
Men om jag vore du skulle jag snabbt som ögat lägga tillbaka engergin på mej själv. Det känns som att du lagt ut mycket som ligger på henne istället.
Sen får jag uppfattningen att den här sortens människor "förföljer" dej. Gå inåt och fundera på vad hos dej som lockar dem, så slipper du hamna där igen. Finns det nåt du vinner på att ha en "klängranka" över dej? Ibland är man lite "knäpp" när det gäller relationer. Det man vill slippa drar man till sej gång efter annan…
Det kan ju t.ex. handla om snällhet som har berörts här i tråden tidigare. Vad är snällt? Att ta hand om dem som inte kan ta hand om sej själva? Eller att "tvinga" dem till insikt, såsom man ibland måste göra med missbrukare? Man måste säga sanningen så att personen får chansen att faktiskt göra nåt åt sin egen situation. Det som är hårt för stunden, kan vara det som är snällt i längden…
Jag kan inte se något i inlägg #0 som säger att det skulle vara en fruktansvärd personlighet som du har att göra med. Du skriver så här:
"Äldre än mig,men det märks då inte ett dugg, barnslig, trist rent av, kommer verkligen inte ha något gemensamt med henne. Tar typ ingen insiativ utan låter mig bestämma, efterhängsen, ni känner kanske typen."
Sedan skriver du:
"Speciellt inte eftersom jag begick socialt självmord redan första dagen."
Socialt självmord för att du hängde ihop med denna person i en dag? Kom igen! Vad menar du? Att din sociala status degraderades efter denna enda dag tilsammans med personen ifråga?
Jag har personligen haft, och har än idag, vänner ur alla möjliga olika kategorier och subgruppper du kan tänka dig; psykopater, schizofrena och andra människor med psykiska problem, narkomaner, alkoholister och vanliga Svennssons, så var snäll och gör inte den bedömningen att inte jag har varit i en liknande situation. Att vara en människovän smäller ändå högst! Ge människan en chans i alla fall. Och om du nu inte vill det, så kan du ju alltid bara säga helt ärligt att du inte tror ni kommer ha en bra relation.
Vänligen/Magica.
Om det är den typ jag tror kan hon ha svårt att ta ett nej… Och det låter som om du fastnat i en rutt där du drar till dig sådana personer.
Jag skulle ägna så mycket tid som möjligt att visualisera mig själv tillsammans med sådana människor jag verkligen vill umgås med, och leva mig in i den känslan. Om du lyckas ändra den "energifrekvens" du sänder ut kommer situationen att lösa sig av sig själv; personen ifråga flyttar eller tappar intresset, andra kommer att "upptäcka" dig.
#3,4,5,6,8 Tack. Alla era råd låter vettiga och jag är glad att inte alla tycker jag låter elak. Antagligen är jag för feg för att helt enkelt säga emot, att helt enkelt bryta mig loss om jag måste stå öga mot öga mot det, och jag har världens hemskaste samvete, och vinner jag över den känslan så kommer det göra mig lyckligare, säkert genom resten av livet också. Jag tar åt mig av det ni skrivet,verkligen, det gör mig lite mer lättat, lite mindre skyldig så tack.
#7 Jag uttryckte mig fel. Inte socialt självmord. Jag strunar i status, om du tror det är viktigt för mig att vara populär har du fel. Men om jag fortsätter "ta hand" om henne, kommer det antagligen sluta med att jag stänger mig ute för andra utan att tänka på det, och jag vill lära känna andra. Det handlar inte om att komma in i "gänget", det handlar om att hitta personer som får en att må bra och som man själv kan ge något tillbaka till. Klickar det så gör det, har vi något gemensamt så har vi det. Det finns inget något sånt mellan oss. Och jag orkar inte med fler att ta hand om, som jag skrev behöver jag ta hand om mig själv nu ett tag.
Och jag har också vänner ur alla möjliga kategorier, om du tror att det är det det handlar om så har du missförstått mig. Detta handlar inte heller om att hon har en fruktansvärd personlighet,hon är trevlig, utan att våra personligheter helt enkelt inte funkar ihop. Att hennes personlighet kommer tära sönder min, att andra redan har gjort det. Och visst, jag skulle kunna ge henne en andra chans, men om man direkt känner känslan av detta funkar inte, varför ska jag då ge det en chans till? Det handlar om att jag kan ge henne, men i vänskap ska man väl kunna få något tillbaka istället för att bara bryta loss bitar från sig själv.
#9: Att ge är att samtidigt få :)
#7 Herregud, vad mycket kraft du måste ha om du orkar ta hand om varje ensam människa som korsar din väg. All heder åt dig om du nu lever som du lär, dvs som värsta samariten, men jag tror att du får inse att vi vanliga dödliga ibland har nog med vårt eget och inte orkar med energivampyrer som vi inte trivs med.
#0 Jag mötte en sån där människa för lite mer än ett år sedan. Märkligt nog så gillade jag henne i början, första gången vi träffades hade jag trevligt men sedan märkte jag mer och mer att denna människa lämnade en oerhört obehaglig känsla hos mig varje gång vi träffats. Det slutade med att jag helt enkelt slutade höra av mig efter ett sms som fick mig att storkna ("Hoppas att det går bra med hästen nu, eftersom jag var den som såg annonsen så kommer ju jag bli värsta Jesus i ditt liv om det funkar :D"…).
Man måste inte fungera med alla människor, man får säga nej och stopp och jag vill inte. Det kan vara jobbigt om man måste umgås varje dag efter det genom ex. skola eller jobb, men ibland får man stå på sig. Man behöver inte vara elak bara för att man säger nej.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#11: Du läser in lite väl mycket i mitt inlägg. Jag skrev att jag har vänner i alla kategorier. Det innebär inte per automatik att jag tar hand om dem. Jag tror det är viktigt att låta andra stå på sina egna ben, eller krypa eller åla sig fram eller vad de nu vill göra.
Vänligen/Magica.
#12 Det är möjligt att jag läser in mycket i ditt inlägg, men din tonen i dina inlägg får mig att uppfatta det som att du tycker att det är elakt och taskigt av TS att inte orka umgås med en person. Det är aldrig elakt och taskigt att inte orka umgås med någon som tar all energi. Man måste se till sig själv i första hand.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#13: Det jag menar låter elakt är att säga att man begått socialt självmord i och med att man umgåtts i en enda dag med en person som är initiativlös, tråkig, barnslig, är efterhängsen och låter andra bestämma. Det var dessa attribut som TS räknade upp. Jag tycker inte heller att TS ska umgås med någon som TS inte vill umgås med. Jag förstår dock inte vari problemet ligger. Det är väl bara att säga till vederbörande att man inte känner att det finns så mycket gemensamt eller dylikt. Varför all dramatik?
Håller med dej om man läser det som står på raderna.
Slutar hålla med när man läser mellan raderna.
I princip tror jag att det är viktigt att fundera på varför man klagar på andra och vad man klagar på. Påfallande ofta har det med en själv att göra.
Dock kan jag ändå tycka att man måste få gå sin väg när det inte fungerar. Det är inte mycket mening att göra våld på sej själv och försöka uthärda nåt som bara skadar en.
Oftast har man vackra ideal för hur man vill vara och hur man vill att världen ska vara. Och så kommer den kranka verkligheten och knackar på dörren, och så står man där i all sin "oförmåga". Hjärtat gör inte alltid vad munnen säger. Eller?
#15: Håller absolut med.
"I cherish thee, O myself,
I cherish thee, O my body.
I perform an incantation for myself
That it may be favorable to myself
And drive out the evil."
En text med flera tusen år på nacken :)

Mentha (#0,2,9) du har all rätt i världen att tänka på dig själv först och inte behöva känna att du måste "hjälpa" någon som stjäl din energi. Gör så här: Köp en väldoftande olja av något slag, det kan vara en massageolja som du doftsätter själv eller något som redan har en behaglig doft. Det kan vara bebisolja. Börja dagen med att tänka ut något som du vill göra själv. Det kan vara att du vill prata med någon av killarna om något speciellt, att du vill sitta på något särskilt ställe på fikarasten, eller precis vad som helst som du tror kommer göra dig på gott humör. Sedan smörjer du in dig från topp till tå med oljan och tänker på hur trevlig dagen kommer att bli. *sedan* går du in i duschen och låter vattnet rinna över dig. Se hur vattendropparna bildar små pärlor på sin insmorda hud. Tvåla inte in dig.
När den "jobbiga" kommer och ansätter dig, säg bara lugnt "jag har planerat att…" säg vad det är du har tänkt att göra. Låt henne sedan följa med dig om hon vill, eller låt henne säga vad hon vill. Hon har ett eget liv att bekymra sig om, du har inte ansvaret, du behöver inte bry dig om vad hon gör över huvud taget. Vad hon än gör, känn hur det hon säger rinner av dig som vattendroppar på din skyddande hinna, och avdunstar.

Det finns visst många bra tips här ser jag.
Men om du inte känner för att tala om det till henne att det inte fungerar mellan er utan det kanske känns jobbigt att ta upp den diskutionen, så har jag ett annat tips.
Jag kan säga att jag har haft några sådana fall. Då jag är en sådan som inte tycker att folk ska behöva vara utanför eller om det kommer en ny person i ex. klassen, så är oftast jag den som får första kontakten. Då jag också har massa vänner runt omkring av alla möjliga slag.
Ett av de fallen där jag har kommit i kontakt med en person som jag kände att det fungerar inte, hon tar på mina krafter och jag orkar inte med!
Gjorde jag som så att jag helt enkelt börja ta kontakt med fler personer istället, som verka trevliga som tack vare att hon gick runt efter mig gjorde att hon fick den kontakten med det folket också då min tanke i det hela var att om hon ser hur jag tar kontakt med folk och förhoppningsvis förstår hon att det finns fler.
Så när jag märkte att även hon börjar bli social med detta gänget, så börja jag dra mig undan från henne, jag hitta på saker med mina andra vänner och sa att jag behövde umgås lite med mina andra vänner men sa att hon kunde umgås med … (nån av dom vi lärde känna) och ja, även hon börja få sig en ny vänkrets och vi gled isär från varandra. Hon verka trivas med den nya vänkretsen och jag slapp ha henne som en svans hela tiden (Hon fick i princip lära sig att stå på egna ben).
Så det kändes bra. Eftersom jag var inte helt elak och bara lämna henne helt själv utan hjälpte henne lite på traven att umgås med andra och sedan diskret själv dra mig ut. Dock kan detta ta lite tid men du gör en god gärning genom att ge henne lite fler vänner…
Under den tiden som du gör detta så kan du använda även lite magi.
Kanske ge henne någon form av amulett (armband, rama in en liten dikt, hänge eller liknande som du tror hon uppskattar) som du själv gör (som en lite present om hon snart fyller år eller av någon annan liten anledning) som gör det lättare för henne att få vänner, som gör att det personer som skulle fungera ihop med henne öppnar ögonen för henne. Eller något åt det håller.
Nu vet jag dock inte om hon vet om ditt häxeri eller inte. Men i vilket fall som helst så blir det som en gåva till henne. Som hon nödvändigtvis inte måste veta om. Du kan ju bara tala om att den bringar tur!
(även om man egentligen skall tala om om man använder magi på andra, men i detta fallet tycker jag inte att det är så nödvändigt att tala om det. Hon blir nog bara glad att hitta fler andra vänner
)
Så genom att hjälpa henne hjälper du dig själv
på ett snällt sätt
.
Hoppas min information kan vara till nån hjälp och så vill jag önska dig lycka till!
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
#18 Det ska jag definitivt prova!!
#19 Jag har precis lärt känna henne, men kände då direkt att det bara inte funkade, hade ingen lust att prata med henne efter bara några meningar, så nej jag har inte sagt vad några av mina största intressen är
. Men jag ska definitivt försöka det andra du gett förslag på, absolut, tack!! Kanske hade det varit lättare om vi inte var ensamma bland en massa killar visserligen… men det ska gå!
#15 Du har rätt.
Iaf, tack allesammans!!
"Sanningen må såra, men lögnen lämnar ärr."
#1 Här är en länk du kan kika på om det är någon speciell person du vill dra till dig :)