O.T Djur =)
Hej!
Vad har ni för djur? Och hur många i så fall? Själv har jag 1 hund (nästan 2 :P), 8 råttor och en GP råtta :D Men jag hade gärna velat ha fler djur än så :P Hade gärna velat ha 2 katter, en Chinchilla eller 2, en till GP råtta och fler hundar. Just nu längtar jag tills jag kan skaffa en Dogo Argentino och en Italiensk vinthund =) Skulle ni vilja ha fler djur än vad ni har nu? Enligt min pojkvän vill jag ha alla söta djur jag ser :P Men det är ju inte mitt fel att jag föddes med ett stort intresse för djur!:D Jag gillar att prata om djur, så jag tänkte att jag kunde ta upp det här också.
Lägger upp en bild på min GP råtta Pugsley =)

Räknas silverfiskar och dammråttor? 
jag har 2 katter och en häst. Hund planerast :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Just nu har jag "bara" 5 katter och några överlevande kardinaltetror. Men tidigare har jag haft (förutom ett antal katter då också) hundar, shetlandsponny, får, tjurar, grisar (stora, inga minigrisar), kaniner, höns (lantras), gäss, iller, undulater, nymfkakadua, zebrafinkar, måsfinkar, kanariefåglar, dvärgpapegojor, sångparakiter, dvärgvaktlar, diamantduvor, marsvin och fler akvariefiskar. Tror inte att jag glömde något…
Märk väl att jag inte hade bondgård alltså, detta var efter att jag flyttat hemifrån min föräldrar… Älskar också djur och hade min ekonomi bara tillåtit så hade jag haft måååååånga fler!!! Skulle vilja ha ankor, get och åsna också nån gång i mitt liv.
Skogsgubben, jag tror inte det faktiskt ;)
men jag kan berätta att jag väntar med spänning på min och min frus 2 katter :)
#1 Fast dammråttor är nog bland det mest lättskötta som finns….
#1 Nä, tyvärr så räknas de inte :P
#2 Jag hade också velat ha en häst någon gång, men tyvärr så är jag allergisk =( Vad ska du skaffa för hund då?
#3 Jag hade velat ha en Siames och en Orientalkatt, de är så fina =) Kanske en Sphynx också :P Men frågan är ju om jag tål dem bara =/ Du har hunnit med många djur du =) Jag hade också haft fler djur om ekonomin tillät och om jag bodde i hus. Bor ju i hus nu med, men det är ju mammas och pappas och de vill ju inte ha hur mkt djur som helst här :P Dessutom är morsan också allergisk.. Det är så roligt med djur, men man ska ju ha tid och pengar. Hade gärna haft en Iller, om de inte hade ätit råttor förstås :P
#4 Blir det 2 blandis katter eller renrasiga katter?=)
#6 Går verkligen Iller ihop med råttor? Vad jag har hört så är det svårt att ha Iller och råttor i samma hus =/ Men får se om det blir Iller för mig.. Kanske fastnar för mkt för GP råttor :D
#7 Ja, det är svårt om man älskar djur och är allergisk. Som tur är så är jag bara allergisk mot loppor och knott, håller ärligt talat på att klia mig sönder och samman om jag blir biten av dem. Sphynx borde du kunna tåla även om du är allergisk. Fast du vet väl att det finns en annan ras som än så länge är väldigt ovanlig i Sverige, nämligen Peterbald. Det är en naken siames så då kan man ju få både siames och nakenkatt samtidigt! Det skulle jag vilja skaffa mig nån gång…
#7 vi skall köpa Engelsk Cocker Spaniel :) Har du provat att rida American Curly? Det finns många som blir jätteallergisk för vanliga hästar, som INTE reagerar på american curly! :D dock inte alla som har så tur då..
― J.R.R. Tolkien
åh herregud Qabang, vilken fin hund ! vad är det för ras ?
Qabang, riktigt vacker vovve..
Tack bubbelbubbel och Rahmes.
Det är en Alaskan Husky, min lilla varg flicka! 
Qabang, ja visst är dom otroliga.. Jag och min fru hade också en Alaskan husky som hette Nefertiti.. men tyvär fick vi sälj henne pga allergi :(
aah, husky, fantastiska hundar, vill ha en siberian husky…

Två katter och en iller…än så länge. Man vet aldrig om det blir fler hihi
Jag har:
1.1.0 majsormar
7.3.0 tamråttor
2.2.0 möss
x.x.x zophobas
Och så har familjen även en schäferhanne på 8 år. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#6 Råttorna bor i ett rum ditt illern aldrig får gå. :) De är knappt ens medvetna om varandras excistens, så det går bra :)
Jag har 3 katter, 1 häst, massor av dammråttor, en död skata i kroppsdelar (hittade honom i gödselstacken och tog hem, tog av föttr o en vinge…. dock är vingen försvunnen o jag misstänker min hankatt för dådet…. Fågeln ska bli delar till en skallra samt en rökelsevinge som indianer o schamaner ibland använder)
och en sambo….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag har en svart labrador, en svart katt och några belgiska jättekaniner i färgerna viltgrått, blått och järngrått. Och liksom LinaN har jag en död fågel i bitar som ska användas till diverse utsmyckningar av magiska redskap bara jag får tid. Fast min är en kråka istället för en skata.
Och så sambon då förstås….
Har haft råttor förr och jag äääälskar dem, men tyvärr delar inte sambon min kärlek så några råttor lär det inte bli mer. *snyft*
#8 Usch, vad hemskt med sådan allergi :S Som tur är så har jag vuxit ifrån det mesta av min allergi och kan ha de flesta djur.. Jag tål alla djur jag kommer i kontakt med dagligen osv., men jag har upptäckt att jag inte tål de djur som jag inte håller på med så ofta lika bra.. Där bland är katter och hästar, tyvärr =( Jo, jag vet om Peterbald, men jag har inte vetat vad det har varit för ngt och alltid undrat vad det är som skiljer den från Sphynxen..
Peterbalden är verkligen fin =) Och nu behöver jag inte undra mer, men jag visste faktiskt inte att det var en naken siames :P
#9 Vad kul!:D De är ju så söta =) Vill själv ha en sådan någon gång! Jag har hört talas om American curly och de är faktiskt väldigt fina, men har aldrig provat rida en sån än tyvärr =/ Det skulle vara intressant att se om jag tål dem eftersom att de brukar vara väldigt allergivänliga =) Kanske får hälsa på någon med American curlys någon gång!
#10 Vilken vacker Husky!:D Nä, nog måste jag också skaffa en fin blåögd husky någon gång!=) Har en Groenendael/Husky, men hon har bruna ögon och inga syskon fick blå ögon heller.
#18 Jag har också 2 ormar, men jag glömmer alltid bort att skriva med dem :P Har en majshane och en boa hane =)
#19 Okej =) Kanske är lättast att ha Iller och råttor när man bor i hus, om man nu inte har en större lägenhet :P
#21 Vad tråkigt för dig att du inte kan ha råttor mer =( Min pojkvän är väl inte heller så förtjust i att jag har råttor, men han får säga vad han vill för att jag tänker ha råttor ändå!:D Min envishet vinner över hans :P Jag skulle ha skaffat råttor ändå, även om min sambo inte hade delat min kärlek till dem :P
Jag har en katt och en hund..än så länge iaf… =)
#22 det tycker jag du skal :) Fler och fler stuterier poppar upp äfter som tiden går :)
här har du svenska curly föreningen, dom brukar ha översikt över uppfödare och stuterier som är reggat hos dom, du kan säkert hitta nån nära dig! Du får nog HELT säkert komma och hälsa på för att ta reda på om du reagerar på en curly. :) dom flesta som håller american curly brukar ha dom på lösdrift, vilket igjen gjör att hästarna inte står i et stall, och då samlast inte damm från huden och lös päls upp sig som det gjör i ett vanlig stall :) önskar dig lycka till! :)
― J.R.R. Tolkien
#24 Okej, måste kolla på deras hemsida!=) Jag har sett någon för ett bra tag sedan som bodde lite mer på en bondgård och hade american curlys och de lät faktiskt folk komma och titta på hästarna och se om man blev allergisk eller inte =) Hoppas jag hittar någon nära min pojkvän :P Vore lättast, då det är så långt till allting här ifrån.
Haha, ja, lycka kan jag verkligen behöva :P Kan ju säga till hur det går =)
2 vita hundar (motsatsen till svarta katter?), en randig katta samt varierande antal akvariefiskar.
Hade häst förut, sålde pga tidsbrist. Födde upp rashöns av ett otal raser också, fick sluta pga lungpaj (dammigt i lagårn…!).
På tal om hästar: Min grannes dotter är extremt allergisk, men de har ett par american curly och det tycks gå bra. Däremot fick grannen sluta tävla samt föda upp vallhundar - sorgligt kapitel.
Själv klarar jag tyvärr inte av att ha mina gosehundar i sängen längre, då får jag nästäppa och knappt någon sömn på natten. Det sörjer både de och jag (men möjligen inte maken.
)

Hundar o möss finns det här hemma.
#27 Möss är så söta (har haft 3 tjejer själv), men de luktar så otroligt mkt :P De luktade mkt värre än vad alla mina 8 råttor gör tillsammans :P Undra varför de luktar så mkt =/

just nu har ja 6 illrar tre av varje kön, 3 katter honor bondkatter, 17 kaniner hermeliner, dvärgvädurar o löwen, höns mest dvärgkockin. (en av illrarna har smakat lite på Cat_malou, fast bara lite
, ja skäms fortfarande då han va den enda illern av 21st som smakade på nån. INTE ens dom bitiga illrarna smakade på nån den dan)
sen har ja även haft marsvin, hamster o ökenråtta/or.
nåt ja skulle vilja ha e, hund, häst, åsna, råtta/or o chinchilla/or
Ja, man kan väl inte säga annat än att han har god smak….
Och jag blev ju inte ens avskräckt, snart dags för illerträff igen….
#29 Vilken sötnos du har!=)
#30 Oj, du var verkligen inte djurlös!:P Haha, nu ska jag säga till min pojkvän att det faktiskt finns folk som har vääldigt många djur och att jag egentligen inte har så många ändå :P Hur hinner du med alla djur? Jag hade gärna haft iller, men först ska det bli en till vovve! Jag blir så avis på de som kan ha fler djur än mig, för att jag hade också velat bo i ett hus med många mysiga djur!=) Men så länge jag är tillsammans med min pojkvän så lär det ju inte bli så jättemånga djur kanske :P
#32 Eller så gör du som jag gjorde med dotterns pappa… Man frågar lite försiktigt, sådär så att de egentligen inte känner att de måste säga NEJ. Sen tar man hem djuret och så säger man till dem när de protesterar: "Men om inte du säger något så tolkar jag ju det som ett JA!"
Eller se till att du får djuren i födelsedagspresent eller nåt… Funkade utmärkt på honom i alla fall, fick en tredje katt + två stora grisar på det viset. Och så "lånade" jag ju tjurarna från mina föräldrar…
#33 Haha, vad smart!:P Jag brukar spela lite på hans samvete om han blir sur när vi pratar om djur ellerj a när jag vill ha ett till djur :P Kanske är elakt, men ibland funkar det faktiskt!:D Annars tjatar jag tills han håller på att bli tokig och till slut säger ja för att annars tjatar jag bara ännu mer! Och ibland använder man andra sätt som är rätt effektiva =) Det beror lite på vilket humör han är på och vilket humör jag är på!=) Men innerst inne vill han ju ha djuren lika mkt som jag!:P
Jag har 3 marsvin( blandraser), ca 14 fiskar (1 mal, resten platys och dalmatinermollys) och en kanin (som ska säljas,vet ej vilken ras han är) Familjens djur är 2 katter ( 1 helig birma och en cornish rex/bondkatt) och 1 hund ( en cavalier king charles spaniel) och så har min lillesyrra 7 vandrande pinnar+ typ 50 ägg ^^ )….jag vill även skaffa mig några möss….måste bara övertala mamma och pappa först xD

Detta är Muller, en härlig liten kille som är 95 cm hög. Han bor inte hemma utan hos en kompis eftersom vi saknar mark. Däremot så har vi plats för Majsan som är häxkatt, och hennes sällskap Tayzon. Sen har vi också Sotis, Hoppe och Trulsan skuttande omkring i trädgården emellanåt. Inte samtidigt förstås, för då skulle jag bli kaninmiljonär på nolltid…
Jag önskar mig en hund, men känner att jag inte har tid eller ork just nu. Det får bli om några år när barnen blir lite större och helst under en period då jag har möjlighet att vara hemma under en längre period.
#36 Åh, vad söt Muller är!:D En av de sötaste hästar jag sett ;) Honom vill jag ha :P Måste nog komma och sno honom någon dag :P Haha, nä, men har var riktigt fin!:D Drömmer om att ha en häst eller 2 =) Ena hästen får mer än gärna vara en Tinker =)

Jag har en hund (en petit baset) en fågel, en svart och vit bond katt och en till hund snart på väg

Hejsan!
Jag har en kanin, tre chinchillor, en hund (valpar planerade till sommaren), två katter.
Vill du ha en chinchilla? :-D Har en med ett skönhetsfel.
har tre katter, varav två fortfarande ganska unga och sjövilda
medan den äldre är lite av en "fin dam".
#39 Nae, jag lyssnar typ aldrig på honom :P Så han kan bli lite små sur :P Haha =) kan vara rätt roligt när jag vill ha fler djur och inte han! Nu har jag mer beslutsångest om jag ska ta en Dobermann eller en Italiensk vinhund :P Och han vill ju att jag ska ta en italienare för att de blir ganska små i storleken!
#40 Jag tycker att chinchillor är såå fina!=) Tyvärr får då intej ag plats med såna nu =/ Annars hade jag nog haft 2 :P
#41 Haha, ja, katter är speciella =) Ganska roliga djur =)
Jag har ju skrivit här förrut, men nu har även 2 möss kommit in i "familjen" Jag delar dom med min bästa kompis Alexandra, men dom bor hos henne…..mamma anser dom som skadedjur :/:/

En hund, Kerry Blue terrier som heter Axl och är 3 år. :) PÅ bilden här brevid har han precis ätit grädde ur en skål. ;)
Söta katter!=)

Vilken sötnos!:D