Dröm om elementen; fokus på eld och luft.
Hej.
Hade en sån underlig dröm här om natten. Jag drömde att jag på något vis behärskade alla element på ett unikt sätt.
En stund senare så kände jag att jag hade elementet eld innom mig och jag höll i ett eldklot som jag titta på. Sedan lyfte jag min blick och en bit framför mig ser jag min sambo sitta i luften, drygt 3 m upp. Han och en annan kille jag inte kände igen satt i luften och spela någon form av ett brädspel.
dom hade några tärningar av olika slag som dom rulla på denna bräda. dock såg jag den inte så bra eftersom dom var i luften och jag var på marken.
Jag talade till min sambo och sa: "jag kunde också flyga innan men nu kan jag inte, jag förstår inte varför. Jag som besatt alla elementen verkar inte göra det längre."
Han kom ner och gav mig en kyss. Just då kände jag hur jag "sög" åt mig krafter och återfick luftens krafter och var på väg att flyga upp till hans vän och kolla på deras spel.
Just när jag flyger uppåt så vaknar jag av att min telefon ringer. Och det är min sambo som skulle komma hem från Stockholm då han studerar där under veckorna.
Jag kunde inte sluta tänka på det…
(ps. vill tala om att jag är helt ny på detta forumet och tänkte lära mig "häxkonst och magi". Så har en känsla av att jag fått fler tecken på ett å annat sätt som fick mig att hitta hit och så vidare :p)
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Hej och välkommen. Vilken härlig dröm :) Den låter nästan som en astralresa.
Vänligen/Magica.
Ta vara på denna dröm och vänd dig först åt Luftens element på din väg.
Gå ngn stans högt högt upp, på det högsta berg du kan hitta i närheten - sitt där och se om du kan höra vad Vinden säger, eller vad dukan lära dig bara av vad du ser den göra.
Hur den beter sig i träd; vilka vägar den väljer att vina; hur den låter och vad den låter som.
Blunda och känn efter hur den känns, hur den berör, de om du kan lära dig språket dens.
Allting har en röst om vi bara lyssnar.
Kasta upp torrgräs eller blad, se hur luften och vinden tar tag i den.
Gör detta en par dagar, eller några veckor. Studera i gemenskap med Luften.
Börja sedan ställa frågor rätt ut; se hur vinden svarar = du kan tolka det som händer till svar. På sådana här sittningar skall amn tolka allt som händer som direkta svar. Det är sällan det svaras i gåtor eller nya frågor.
Lycka till!

Tack så mycket! =)
Jag brukade gå ut och bara känna vindens krafter. (Då jag antingen blundar eller oftast kollar upp i himlen). Det kunde hända att jag tog mig till kusten och satt på ett berg och bara njöt av av det.
Kunde dessutom ibland även dela med mig mina tankar och berätta mina bekymmer och känslor. Då bara jag oftast känner hur vinden smeker mig och får mig att må bra.
Men nu var det ett ganska bra tag sen jag gjorde det, då det dök upp massa annat och jag nästan har glömt bort det och börjat tänka på massa annat.
Nu när jag tänker på det, så känner jag lite saknad av den hermoniska stunden.
Men som sagt, jag ska definitivt följa ditt råd och unna mig den stunden igen! Tack!
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Låter kanon; GÖR GÖR GÖR är melodin.