Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 5982 ggr
xEbichux
1

Butik i Uppsala eller Örebro?

Nu är det så att jag ska antingen åka till Uppsala eller Örebro över två dagar.

Det jag undrar över är om det finns några roliga "häxiga" butiker där som jag kan besöka.

Tack på förhand.

silverhuldra
0

I Uppsala tror jag inte….. såg ingen då jag bodde där och tror inte att jag såg någon då jag var på besök sist heller. Tror att det är närheten till Stockholm som gör det - där finns det ju flera. Men jag kan ju ha fel - har ju inte varit bosatt där på 4 år nu, bara gjort snabbvisiter.- någon annan får jätte gärna rätta mig om jag har felGlad

När det gäller örebra har jag facktiskt ingen aning - hoppas någon annan kan hjälpa dig där.

Lycka till i ditt sökande och ha en trevlig vistelse var du än hamnarSkrattande

Mvh. Silverhuldra

skogsbergs-anna
0

Det beror på vad man är ute efter. I Örebro finns mig veterligt bara en butik och den har stenar, pendlar, eteriska oljor, buddor och indianprylar. Den ligger i korsningen Änggatan Kungsgatan vid Södra infarten, mitt emot coop nära.

Gör hellre fel än inget alls.

xEbichux
0

Tack så mkt för svaren :)

#2 Jag är ju ute efter lite mer än bara böcker så jag ska kolla upp ditt tips :)

yourspace
0

#3 Butiken heter AQ :)

MagicGirl
0

ja alltså jag har nu bott i uppsala hela mitt liv, men - tyvärr - har jag inte hittat en enda här, bara i stockholm

lia-fail
1

Tänkte just tipsa om AQ jag med. Det är i första hand en pressentbutik men hon som äger den har intressen åt detta håll så när den enda andra butiken i staden stängde så började hon ta in allt mer. Bla har hon jätte bra erbjudanden på stenar som man köper i vikt.

Annars finns det endel intressanta butiker i Wadköping vid stadsparken, men det är mera hantverk och en butik har även stenar.

När ska du till Örebro?

skogsbergs-anna
0

Jag var just i Wadköping och frågade efter stenar, då damen svarade att hon slutat sälja sånt, men att "det finns en affär sån flum-flum-affär " (AQ) !?

Gör hellre fel än inget alls.

xEbichux
0

Förlåt om jag inte svarat på ett tag har vart i stockholm :)

#6 Det blir i början av september

lia-fail
0

#7 Ja, då är nog AQ den enda affären i Örebro nu mera… Jag vill verkligen starta eget… Men det var ju det där med slantarna :(

#8 Okej… Då missar du precis öppet hus på Ljuskällan som är den 28:e, det skulle vara en massa kul där. Bla. Tarot läggningar, numerologi, ögonspegling och olika former av healing. Men om du tycker det är skönt med healing så har de dropp-in healing den 7:e. 50kr för ca 30min behandling (kostade det förra säsongen i alla fall). Brukar gå på det själv och tycker de är riktigt duktiga :)

lia-fail
0

Kan lägga till att Ljuskällan inte har "Häxinriktning" utan är en förening som inriktat sig mot parapsykologi, spiritualism och andliga livsåskådningsfrågor medan de är religiöstobundna. Stor del av programmet hamnar under medialitet men håller man lite koll så kan man hitta riktiga guldkorn.