Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2632 ggr
Astha
0

Fråga om harts rökelse

Ska man krossa "klumparna" innan man lägger dem på kolet eller bränna dem som de är?

BiGavia
0

Jag lägger på dem som de är, om inte bitarna är för stora. Det blir ganska så stark doft.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lore
0

Personligen tycker jag att det brinner upp för fort om hartset är krossat men du kan göra på båda sätten, det är som sagt personligt.

Men var uppmärksam på att viss harts är giftig vid förbränning om du hat tänkt göra egen harts rökelse.

www.urmoderjord.se

Astha
0

Tar ni en hel kolbricka eller delar? Jag testade med myrra och tyckte det blev en stickande obehaglig doft som jag inte vet om det var myrran eller kolet.

Lore
0

Både och skulle jag nog säga. Vissa typer av växter bildar mycket lukt. Men det finns ju även dåligt kol. Jag brukar köpa kol vid den lokala sicha försäljaren. Fungerar jättebra med kol till vattenpipor. Det tänder direkt och osar inte.

Jag har alldrig provat myrra dock så jag vet inte hur starkt den luktar men det är nog alltid bra att börja i liten skala.

www.urmoderjord.se

Ganna
0

Lägg en bit aluminiumfolie på en spisplatta och provbränn rökelse där, då får du en uppfattning om hur snabbt den brinner samt hur den luktar. Börja på lägsta temperaturen, annars kan det gå snabbt och mest lukta illa. ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Astha
0

Tack för alla goda råd! Skrattande