gudinnan maya??
hejhej!!
undrar massa om gudinnan maya??
heter själv maya så ja tyckte det var lite coolt =)
ja vet att hon står för illusion men inget mer..
hjälp!
tack å förhand!
Eftersom Maya är en hinduisk gudom är det bra om du försöker se gudomen från ett hinduiskt perspektiv, vad hon står för inom den religionen, illusion t.ex. står inte alls för samma sak här, då illusion är en grundläggande del inom hinduisk filosofi. För att förstå maya måste du också förstå hinduismen :)
"För att förstå maya måste du också förstå hinduismen"
…och det kan endast en infödd hindu, lärde jag mig under mina månader i Indien :)
blir lite svårt då… själv är jag född i skövde… ;)

#3 Äh tjocka D;en och lite exotiskt accent så är det klart. Då är du antingen Indier eller Dalmas. Jag vet ju vad som är coolast..
Att förstå en gud ja.. Gör man det? Att tänka som en hindu är kanske inte heller det enklaste. Men måste man det? Måste man förstå för att lära eller lär man för att förstå? Ojoj…
Personligen så säger jag gräv där du står.
Det rådet gav en mycket god vän och lärare mig.
Vad drar dig till Hindu när du har fantastiska gudar och gudinnor i din egen historia?
jag drar mej inte precis till hindu utan ville bara veta lite mer om det.
ganska nyfiken av mej… :]
" livslust, lösning, beslut och klarhet"
Mayas välsignelse: Må du förstå att svaret alltid finnsärmare än du anar. ;)
Vandra i Ljus å Skönhet
Herregud, hon var ju bara nyfiken för att hon själv bär namnet Maya!!! Vem skulle inte vara det??
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Nyfiken ska man vara, skrev bara vad jag fick fram….
Vandra i Ljus å Skönhet
#10 Menade inte dig BiGavia, (om du nu trodde det) 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#6 enligt mig så lär man sig för att förstå. i vissa fall så kanske man förstår och sedan lär sig?
men i det fallet vore någon av oss då förstående angående magi? hm.. jag har inte växt upp i en magisk miljö men ändå så förstår jag det.
lol, låter fett komplicerad(/konstig) xD
bra skrivet magicgirl! :]