Hindra möte
Hej,
en lite konstig fråga kanske. Men jag undrar om det finns något sätt som man kan göra för att hindra två människor att träffas? Inte för alltid, utan bara en gång när jag vet att de har bestämt att ses.
Tacksam för svar och ips!
Varför ska du lägga dig i deras liv är väl en bättre fråga?
Det enklaste brukar vara genom lögn ochmanipulation iaf; ring en av dom och ljug ihop ngn historia så att den inte går till det bestämda mötet.
Sen om du kan leva med det, är en annan femma; men du verkar ju inte ha några skrupler för att lägga dig i andra människors liv/beslut/val så det torde väl gå med än den ena metoden som den andra.
Ändamålet helgar medlen, eller?
"Varför ska du lägga dig i deras liv är väl en bättre fråga?"
Alltså, jag säger inte att du INTE ska lägga dig i deras liv; det vet du bara bäst själv :) ibland måste man göra det manmåste göra …vilka lik man än må vandra över.
Ännu en synd kvävd i sin linda! Tur att moralens väktare vakar över de förmodat missledda. :-)
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
"Sen om du kan leva med det, är en annan femma; men du verkar ju inte ha några skrupler för att lägga dig i andra människors liv/beslut/val så det torde väl gå med än den ena metoden som den andra.
Ändamålet helgar medlen, eller?"
Vad i HELA fridens namn ar DET for svar?
Vad har du for ratt att satta dej over den har personens avsikt och vetskap? Det skulle ju lika garna kunna handla om nagon som till exempel via spadom/omen/vad du nu vill kalla det sett att om den har personen gor det eller det ikvall, sa kommer den att bli ranmordad eller misshandlad? MEN - personen det handlar om kanske Inte tror pa magi och vagrar lyssna?
Personligen anser jag Helt klart att man kan ha ratt att fiffla med fri vilja om man Vet att det gar kappratt at skogen annars. Och du Tror val pa magi - eller ar det bara sa att du finner det mycket enklare att sitta och vifta pekpinnar och slata over med smileys efterat?
Jag fifflar med fri vilja hela dagarna; utan magi och utan daligt samvete - varje gang jag lurar min pojkvan att ga ut pa en promenad for att jag vet att det gor honom pa battre humor trots att han inte vill - efterat haller han med, och tackar mej - men innan sa Viiill han inte - jag manipulerar hans fria vilja och han mar bra av det.
Det har som du just gjorde ar nagot jag ser hela tiden pa det har forumet - nagon ber om hjalp med en spell eller forfarande och far INGA svar annat an fordomande och pekpinnar - det enda det sager ar att ni helt enkelt inte vet. Borde ni inte ha vetskap innan ni domer?
Sluta doma utan insikt, det ar det minsta man kan begara.
Och nej, jag har inga svenska vokaler och jag ar for lat for att stalla om tangentbordet - det gar att lasa anda.
Vodoo docka kan du alltid testa. Får man fråga hur du Azinja lyckas maipulera din pojkvän? Låter mycket intressant att besitta den kunskapen. Iaf, svårt att säga vad du kan hitta på eftersom jag inte vet vad för personer det är och vad problemet är, men som sagt, vodoo kan ju funka. Gör en tygdocka och skaffa en ask med nålar, borde hålla någon hemma, visserligen med en del smärta…
Det måste väl finnas många sätt att hindra ett möte mellan två människor - både på ett direkt och indirekt sätt.
Viktigast är väl egentligen frågan om man vet tillräckligt mycket om situationen för att besluta sej för att ingripa. Det vet ju bara du. Men ibland är det bra att bara låta saker ske såsom de sker…
Om det hade varit jag - och det hade varit angeläget - så hade jag bett av bara tusan. Jag hade öst ur mej min önskan från botten av mitt (desperata?) hjärta.
Men sen hade jag ändå fått nöja mej med händelsernas utveckling, eftersom saker brukar bli till det bästa.
Hade det gällt nån annan, t.ex. en kär vän, som skulle träffa nån som är farlig för henne eller honom. Hade det gällt ett barn som utsätter sej för farligt sällskap. Ja, då hade jag i första hand vädjat till vederbörande.
Hade inte det hjälpt hade jag bett som en galning…
#3 Moraliserade inte, men såg att det såg så ut: därav min 2a post.
Manipulerar honom gor jag inte pa magisk vag - jag gor valdigt lite pa magisk vag och kan inte pasta att jag beharskar nagon form av magi alls over huvudtaget. Jag kan spa i Tarot - det ar allt.
Men lite det jag menar ar att manipulation finns i manga former; om jag sager "gor si eller sa annars gor jag slut nu" ar en form av manipulation - att mata nagon med negativa asikter om nagot tills de sjalva borjar tanka like (rasism ar ett tokbra exempel) ar manipulation. Flertalet religioner ar manipulation - om syftet ar valmenande sa ser jag inga problem alls.
Pa mitt jobb ar det nagon som sprider rykten om mej - det ar ocksa manipulation och tro mej - om jag beharskade magi sa skulle jag inte ha Nagra samvetsbetankligheter att bruka det till att komma pa rattvisa med den personen igen.Precis som jag inte skulla tveka en sekund att ge igen med samma mynt om jag bara visste vem fasen det ar.
Just nu kommer den personen undan med att forstora for mej - karma i all ara, men jag anser att om alla som ar "elaka" kommer undan med att forsta for folk, da gor nog vi "snalla" det ocksa.
Det har ar kanske lite otydligt forklarat - min asikt ar bara att vi manipulerar var omgivning dagligen - varfor inte sta for det, lika garna?
Nädå, jag fattar vad du menar. Inget fel att manipulera, ibland kan det bara gå överstyr visserligen, men som du skrev när det är välmenande är det inga problem. Vissa är visserligen bättre på att manipulera än andra, riktigt duktiga som om de faktiskt har förmågan att tränga in i andras hjärnor, fast det kanske är lätt när vissa tycker det är lättare att andra tänker åt än… Och oja, rasism och religion är bra exempel. Likaså politik.
Hoppas du sätter dit den på ditt jobb, fast att ge igen med samma sak är inte alltid det bästa! Att ignorerar och fnysa åt hur barnsligt det är att sprida rykten och få de andra att inse det är bättre hämd,manipulera på bara ;)

Min erfarenhet är att ibland fungerar magi nästan för bra och ibland inte alls. Verkligheten gör som den vill och då får man acceptera och jobba för den. Som någon annan skrev ofta blir det till det bästa ändå.

deras liv, deras val. varför vill du hindra det?