tips på tarotlekar?
Hej! Jag har använt min Rider Waite Tarotlek i ca 12 år och jag är inne på att komplettera med en ny. Men vet inte riktigt vilken jag ska välja. Toth (Alister Crowley) har jag tittat mycket på på Vattumannen (bokhandel), gillar även Golden Dawn och några andra. Vill gärna höra vilka ni använder o synpunkter på dessa! Jag har spått mig själv o andra länge o är ganska erfaren, men vill ha lite nya impulser o idéer- Kanske oxå köper en ny bok o vill gärna ha tips där med! Har använt Rosie Björkman o Thomas Jönsson hittills…..

Jag använder Jolanda den tredjes tarotlek med illustrationer av Hans arnold, den känner du nog igen eftersom du har boken :)
Den använder jag för att jag tycker mycket om Hans arnold, har varit ett fan länge av hans illustrationer/konstverk.
Innan dess använde jag Rider waite, jag tycker att de har ganska lika symbolspråk. Bilderna är rika på symboler och krumelurer och lätta att läsa. Jag skulle nog haft svårt att byta till en tarotlek som inte påminde alls om rider waite, trots att jag kan tycka att crowleys är jättefin så går det inte lika bra..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

de vanligaste e väl A.E waite och så finns det thoth tarot med.
Ett tips är att du väljer en lek med samma symbolspråk som din tidigare eftersom du använt den så länge. Om du nu inte vill lära dig något helt annat förstås :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Fast jag kom fram till att jag faktiskt ville lära mig nåt nytt, så jag har beställt Osho Zen Tarot nu, med bok. Den är rätt olik Rider men det finns en grundstruktur som är samma. Ska bli sååååå spännande. Tack för svaren förresten!
Jag kan ju annars rekommendera Haindl - oerhort sympatisk och samarbetsvillig lek - i alla fall ar min det :) Jag har haft den i 13 ar nu och kommer nog aldrig ersatta den kanns det som - jag har forsokt, men jag connectar inte pa samma satt med de andra :)
Här kommer en länk, som rekommenderas med haklapp:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/
Att det bara finns så många olika tarotlekar…