Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 6587 ggr
Cornish-rex
0

Göra amulett eller ritual?

Hej! Hoppas ni kan hjälpa mig med detta…

Jag vill göra en amulett som drar till sig kärlek (viktigt)och lycka och en som ger styrka, mod och gör så att oro försvinner (viktigt).

Vet ni vad man ska använda för örter, stenar, trådar, tyger mm? Hur ska jag göra? Tar gärna emot tips på små formler och liknande också. Allt som hjälper!

Snälla, svara..

Bappho
0

..styrka, mod och att oro försvinner.. kolla in kvanne, rosmarin, mästerrot, johannesört. Sten, citrin (den äkta varianten).

Kärleksörter finns det många av, kan du specifiera lite vilken sorts kärlek du vill ha?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Cornish-rex
0

Ska jag bara blanda dessa saker och lägga det någonstans? ska jag inte säga/göra något?

Jag vill att kärleksamuletten/formlen ska dra till sig kärlek, alltså jag vill locka hit en pojkvän. Har blivit trött på att vara singel ;).

Tack för hjälpen!

pelle1234
0

sedan kan man alltid ta sig till någon psykolog oh snacka kanske en kombination vore något?

pelle1234
0

angående träffa någon så kan man alltid gå ut på krogen om du har åldern inne sedan finns det en sida på nätet som heter http://www.witchdating.com/

den är gratis….

Cornish-rex
0

# 3-4 Haha! Tack för hjälpen! Bra att veta, och nu har det kommit upp så ingen annan behöver nämna något om det.

Jag gör mitt bästa, men vill ha en magispark i rumpan. Mina frågor i övriga inlägg står fortfarande kvar… Hoppas någon kan hjälpa mig..

Bappho
0

#2 Det var bara tips på några örter som du kan läsa lite om för att se om de kan passa.

Cornish-rex
0

Aha, tack så mycket! Skrattande Var kan jag läsa om dom? Finns på beccus tror jag, men mer? Kanske har någon bok här hemma…

Något för kärleken?

Tack Bappho!

Bappho
0

#7 Nu för tiden så kan det räcka med att googla :) Här har du namnen på örterna på engelska så att du kan hitta mer info.

kvanne = angelica

rosmarin = rosemary

mästerrot = masterwort

johannesört = st john's wort

du kan söka dessa namn tillsammans med "correspondences" eller "hoodoo" eller "magick"…

Cornish-rex
0

#8 Tack så mycket, ska testa det…

Vad ska jag ha till kärleksamuletten/formlen?

Searchingmoonwolf
0

#8 Hur får man tag på kvanne i Sverige? Finns den att få tag på annat än som växt? Att man skulle kunna få "färska" blad till te o dyl. Är den svårt att få tag på? Är den svår att få att växa annat än i Lappland (typ Stockholms-området)? Vad är det den behöver för jord?

Ganna
0

#10 Titta på impecta.se, där har de kvannefrön. Jag vet de som odlar kvanne i Sthlms-området och jag har även sett att de har kvanneplantor till salu på handelsträdgården bredvid Bergianska, då medföljer ju råd om läge, jord etc.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Searchingmoonwolf
0

#11 Tackar. Har bara möjlighet till impecta.se.

Bappho
0

#2 Irisrot kan vara ett tips att pröva.

Cornish-rex
0

#13 Okej, tack. Ska läsa om den. Någon mer?