Santeria och Voodoo
Finns det någon här som har kunskap och erfarenhet om santeria/voodoo?
Ställde samma fråga på ett "new age"-forum. Inser nog så här i efterhand att jag kanske inte kan förvänta mig något svar från någon med kunskap och erfarenhet av santeria/voodoo.
Så jag ställer frågan här istället bland alla häxor och wiccaner. 

Hallo Skogsgubben =)
Hittade en ganska okaj länk till dig ---> http://members.aol.com/racine125/index1.html
Titta på den o se vad du tycker, kanske hittar ngt bra!?

obs I stort sett längst ner på sidan Finns en massa intressanta länkar! Kolla gärna dom också :P
Lycka till och hoppas du finner vad du söker!

Tack för länken. Men jag tänkte mig mer om det fanns någon person här med praktisk erfarenhet.
Ja hur var det med det där nu, Iram var det inte Bappho/Eva som visste lite och var intresserad av det? Har för mig att hon sa något om det när vi pratade förut
Tyvärr så har hennes dator fått spel, ska försöka komma ihåg och fråga henne på fredag.
Jadu jag är bekant med Santeria, så det beror sig på vad du vill veta nu 

Ah se där. 
På vilket sätt är du bekant med santeria? Praktisk erfarenhet?
Jo det kan man väl säga dock inte extremt mycket. Men ja i form av kontakt med Yemayá iaf.

Du får gärna berätta lite om kontakten med Yemayá och hur du gick till väga. Hur var det rent erfarenhetsmässigt att hålla på med santeria?
Fick du veta det du ville om detta ämne? Kom och tänka på det nu när jag håller på att lägga in nya böcker i bibliotekskatalogen och en handlar om det, kanske du läst den redan :) Asch skickar en länk ändå.

Nä jag har inte fått något tillfredställande svar. Men det gör inget. Hade nästan glömt bort denna tråd. Med andra ord var det inte så viktigt. Var mest lite nyfiken på andra system och folks erfarenhet av det.