Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 3109 ggr
sol2
0

vet inte vart jag ska börja...

hej!

jag är ganska ung och vill jätte gärna bli häxa men jag vet inte vart jag ska börja!

jag har häxor i släkten och jag har alltid varit lite "annorlunda" om ni förstår vad jag menar..

jag vill ha all hjälp jag kan få=)

tack på förhand

Skogselva
0

Är det levande släktingar?  I så'na fall kanske det vore en bra idé att prata med dem.

Annars är det nog att ta till böcker, tror jag. "Häxans handbok" av Dannie Druehyld är bra, tycker jag, men den är svår att få tag på om man vill ha den på svenska. Finns att köpa på danska. Är du intresserad av den så kan du gå till ditt bibliotek och höra, finns den inte där så kan du höra om den går att fjärrlåna. Glad

Finns delade meningar här på forumet om Cassandra Eason, men jag tycker hennes böcker är bra. De är lättlästa och förklarar bra.

Det enda sidtipset jag har, förutom häxor iFokus då, är www.beccus.se

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

sol2
0

tyvärr är alla häxor i släkten döda men tack ändå! =)

ska försöka få tag i boken Glad

Skogselva
0

Okej, då är lite svårt att tala med dem Flört

Som sagt, försök med boken och sen kan du ju alltid kolla vilka böcker (står långt bak i boken) hon har använt för att söka dig vidare.

Lycka till Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[magicadehex]
0

Kanske det finns några gamla anteckningsböcker eller dagböcker i din släkt, efter de döda häxorna, som du kan fråga runt i släkten efter.

AnnaGreta
0

Hej!

Har du läst Gannas artikel Att hitta sin väg och våga hålla fast vid den? Den ger inga konkreta svar, men ger god vägledning om hur man kan gå till väga.

Spännande att du har häxor i släkten. Vad vet du om dem? När, var och hur levde de etc? Kanske börja med lite släktforskning!

sol2
0

jag har faktist alltid varit intreserad av släktforskning!

häxorna i min släkt dog ganska nyligen så jag vet ganska mycket av dem. det var på grund av dem jag ville bli häxa =)

tack så mycket för all hjälp Glad

Lore
0

Jag vet inte vad ni andra tycker om den men enligt mig är "To ride a silver broomstick" ett bra ställe att börja på. Den är skriven av Silver Raven Wolf och täcker grunderna. Men som med alla andra studier så ska man inte stirra sig blind på ett källmaterial.

magicadehehex har nog rätt i att du borde undersöka om någon dotter eller son till de häxor du nämnde har ärft deras matrial.

Lycka till.

www.urmoderjord.se

sol2
0

barnen till häxorna i släkten bor ganska långt ifrån mej men vi åker dit o hälsar på ibland . så jag kan säkert låna nån dagbok eller nått =)