"How to read the crystal"
Jag är mäkta intresserad av gamla böcker, och hittade denna från 1922 om hur man spår.
http://manybooks.net/titles/oldwg2662226622-8.html
Tänkte att det kanske var någon mer än jag som var intresserad av dessa gamla ting, om inte annat så för nöjes skull.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Ockulta böcker och skildringar från den perioden är nog inte så ovanliga att få tag på heller, det var högsta mode med seanser och spådomar :)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Det har du rätt i, men att hitta dem på antikvariat kan vara svårare.
Vet inte ens om bokens information skiljer sig så mycket från nu, men det kan ju vara intressant att bläddra i om inte annat, tänkte jag.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Har du läst i den Skogselva?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag har bläddrat igenom den lite, tänkte jag skulle läsa mer noggrant när jag får tid.