Circle gone bad ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Paranormal State Season 4 : Invitation To Evil Ep 2 Part (1)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Paranormal State Season 4 : Invitation To Evil Ep 2 Part (2)
Paranormal State Season 4 : Invitation To Evil Ep 2 Part (3)
Jasså. Vad är det för historia då? Att det är någon som dött och blivit ett spöke?
Jag är lite förtjust i de olika karaktärerna i just den här serien och tycker om när Ryan, som är lite för auktoritär för sin ålder tillkallar ängeln Mikael med myndig röst och att Elfie kör någon wicca-variant och blir inkallad om det är någon skogsande eller liknande som ställt till det.
I USA så är det vanligt att se "spöken" som demoner vilket vi i Sverige kan tycka är ganska konstigt och överdrivet. Men det är en kullturskillnad. Amerika är ju ganska kristet och tron på demoner är stor bland vanligt folk.
Underhållning? Yes, av den lättare varianten.

De här måste jag se :D

ghost hunters och ghost hunters international (som har varit i sverige och jagat spöken) är lite skoj att titta på också. Men det är inte lika "nu ska vi jaga demoner och göra det läskigt" som paranormal state. Det är mer "är ett ställe hemsökt eller inte" från ett mer skeptiskt perspektiv.

hm, vet någon när paranormal state går på tv vanligtvis?
#10 Fredagar mellan 03.40 och 04.40(på natten).
Repris: Tisdagar mellan 03.40 och 04.40
Witches don't get mad, they get even.
Alla avsnitt går också att se på YouTube :)

oki, tackar :)

Jag brukar bli galen på de brittiska eller amerikanska spökjägarprogrammen, när de springer omkring i nersläckta hus ala blairwitch och flyr skrikandes såfort det hörs lite prassel i hörnen.. Man får ju ont i ögonen av att se den där skakande kameran irra omkring i mörkret med ljudet av ett ansträngt flåsande från den som flyr…
Jag tycker bättre om 'Det okända' - jag gillar att de dubbelkollar allting medierna säger i olika register, istället för att bara acceptera allting. Det ger det hela mycket mer trovärdighet. Eller när de är någonstans och det inte händer särskilt mycket och de bara konstaterar att 'jaha, inga bevis upptäcktes här. det får fortsätta vara ett mysterium helt enkelt.' Inte samma effektsökeri..
Jag tyckte det här var ett rätt bra program, intressant faktist, men med vissa lite smågulliga överdramatiska smågrejer, som när han går omkring i skogen och drar sitt lilla 'captains log' diktafon-tal.. är det någon mer än jag som tänker på stark trek?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#14 Jag gillar att de kollar upp saker i det okända. Gör ju att man märker om mediumen har rätt eller inte. Vilket jag tycker är rätt intressant.
Måste ju kännas rätt ointressant för de som bor där å höra något som låter som fakta och veta något som är fakta. Inte för jag är över skeptiskt men jag själv vill gärna veta om jag har rätt eller inte, tror säkert mediumen själva uppskattar det. Tycker det ger dem trovärdighet.
I det här avsnittet blir jag lite förbannad. Man kan hålla på och dra in pengar på att leka ghost busters på TV, låt gå för det. Men att de står där i en djupt kristen familjs hem och indikerar att en skuggdemon (förlåt, men vad 17 är en skuggdemon?) står och trycker mamman över bröstet när det är uppenbart att hon har en ångestattack, vilket jag också skulle ha haft om jag var en djupt kristen småbarnsmor som just fått veta av folk som kallar sig medium att en demon bosatt sig i mitt hem, istället för att ta ut henne ur rummet och ge henne ett glas vatten och ett par lugnande ord… Det är vidrigt. Att spela så på folks största rädslor för att vinna publicitet. Man sätter såna djupa spår i människor när man gör det, det kan bli konsekvenser för resten av livet.
Fast å andra sidan… Det är mycket möjligt att dessa "medium" faktiskt ser och hör allt de säger. Att gå runt i ett kolmörkt rum och förvänta sig hemskheter räcker långt för att faktiskt börja inbilla sig ett och annat.
Jag tror definitivt på paranormal aktivitet, tvekar inte för en sekund på att det finns mer där ute än vad varje människa kan se. Men jag blir så irriterad när folk slutar ta hänsyn till sina medmänniskor för att få synas i rutan.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

hoppar in i diskussionen vál sent, och fár vánta med att se filmerna tills efter semestern.
Men dina aspekter pá hur mánniskor kan bli utnyttjade fyller mig med stórsta respekt, praefatio.
Áterkommer senare.
#16 Kan hålla med dig om jag förstår dig rätt. Så som jag uppfattar ditt inlägg så kan jag tycka så här: Att ja, det finns paranormal aktivitet. Men ALLT är inte det och logiskt tänkande är behövligt då också för att inte svälja allt med hull och hår. I alla fall ser jag det så. I alla fall på den punkten om jag förstår dig rätt är något åt det hållet jag anser.
Jag själv anser att något blir mycket mer intressant när man utraderat alla logiska förklaringar man kan få fram och kan konstatera att det antingen inte finns en logisk förklaring eller att man själv inte kanske kommit på den.. Men föredrar att säga att det inte finns en logisk förklaring när jag inte kommer på någon.
Då är det mycket mer intressant. Finner i alla fall jag.
Därefter att tänka logiskt slipper man stressa upp sig i en sådan situation och det hjälper ju defentivt kanske en sådan familj. Dessutom kanske det är ett plus för att göra programmet trovärdigare. Ialla fall för min del.