Go'morron 1 Augusti
Morrn alla , en solig å fin dag har tagit sin början. Sett nötkråkor flyga förbi, och igelkotten var å hälsade på mej igår kväll. Förra kvällen var vi och sökte dem eftersom de påstods finnas, såg bara en som blivit överkörd. Igår kväll kom den å hälsade på oss , efter att inte synts till på flera år.
Jag kunde t.o.m locka den till mej. Det var så underbar upplevelse. Trodde inte de fanns här.
Ha nu en underbar dag alla.
Vandra i Ljus å Skönhet
Goder morgon!
Vad mysigt med igelkotten! Det är så länge sen jag såg någon. Vid mitt barndomshem fanns det alltid igelkott, men där jag bor nu finns de inte. Saknar dem allt lite.
Det första jag fick se när jag klev ur sängen i morse och tittade ut var en kruka med bara jod i. I går växte det helig basilika där, nu var det inte ett spår efter dem. När jag tittar närmre ser jag tre gröna larver som ser synnerligen skyldiga ut. Hmf!
Men det blir nog en bra dag det här ändå!

Ha ha ja det finns många som gillar basilika. Satte själv ut en fin planta i mitt trädgårdsland och tre timmar senare var det bara stjälkar kvar. Hos mig var det mördarsniglarna, jag kunde höra hur de smaskade.Jag vördar allt liv men ibland blir det för mycket av det goda. Mördarsniglarna är bara för många!!
# 2 du får be grannar lite längre bort att plantera något som sniglarna tycker är ännu mumsigare, och sen får du spela förvånad då dina minskar i antal å grannaarnas ökar
Mvh. Silverhuldra
Å, är nötkråkorna redan i farten hos dig.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

morrn :)