Formel mot elaka ?!
Hejj finns det inte nån formel som gör att folk slutar vara så elak mot en ? Tacksam för svar (:
Ps: (visste inte vilken grupp man skulle lägga det här inlägget på :P ) // Simsan
Det finns något som heter bannlysande/bindande magi, men jag har aldrig använt mig av den så jag vet inte hur den fungerar.
Man kan dock använda den för ditt syfte, men också för att förhindra stöld.
Vill du så kan jag leta i mina böcker i morgon och förklara bättre då. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

ett litet förslag: en ceremoni där en spegel kan reflektera tillbaks den negativa energin på den som kastat den…. men formel får du finna på själv :)

tack så mkt för tipsen :P ska leta reda på lite mer, men skogselva, skriv gärna om du hittar nått idina böcker:)

Jag har en formel som jag hittat i någon bok som gick ut på att "binda" den elake… Tror man skulle ha en kvist från äpple och ett hårstrå… Läsa något, stoppa det i frysen.
Gjorde faktiskt den formeln en gång. Idag så är den elaka tjejen och jag bästa vänner :)
kan pm:a till dig om du är intresserad.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
#3 De formler jag har hittat i böckerna är ungefär det som #4 skriver.
Hoppas du får bukt med elakingarna. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Sen kan man ju alltid stärka sig själv och inte ta åt sig av det som sägs elakt, Man kan ju oftast välja hur man vill uppfatta saker.
Jag brukar meditera en "skyddande bubbla" runt mig när jag känner mig attackerad av illvilja.
Bättre skydda sig själv än skada andra, är min filosofi. Men så har jag ju oppossum som kraftdjur också 

Eller visualisera och ta hjälp av gåsen och låta allt elakt prat bara "rinna av som vatten på en gås". Gå inte in i duell med dem som är elaka, om det de säger inte får napp hos dig då skadar de sig själva mest.
Inte så mycket till trollformel, men det är inte rikigt så jag arbetar…
Håller med fridelfina där. Jag skulle också satsa på att stärka mig själv och skaffa mig lite skinn på näsan, för elakingar träffar man på överallt i livet. Fast lite hämnd kan ju också sitta fint ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#4 jag har ungefär samma problem som hon som startade tråden, men ditt tips var ju ett av de bästa, tycker jag. hur ska man få hårstrået från den som är elak undrar jag? :)

Aa ibland e det bästa att inte lyssna men ivissa fall går det ej tuvär men man kan alltid försöka :P

Lyssna kan/ska man göra men inte ta det till sig. När jag var på mellanstadiet och vi hade en lektion om kroppen och just öronen så var det en kille som sa det på ett mycket bra sätt när han skulle beskriva vår hörsel och demonstrerade på en modell av örat: "Jo, först så går ljudet in här (pekar på ytterörat), sen fortsätter det till hörselgången, sen kommer trumhinnan, mellanörat med hörselbenen, innerörat med snäckan…." Han börjar skruva på sig och ser lite besvärad ut. Fröken frågar honom var tar ljudet vägen sen då? Pojken tar mod till sig och säger: "jaaa…, sen går det ut på andra sidan…" 
Lite så menar jag att man kan försöka göra med elakt förtal. Man kan till och med tycka synd om den personen som inte vet bättre än att vara elak, stackarn.
Vad jag är ute efter är inte att förringa det du som mottagare känner av det elakt sagda, utan att du inte ska ta åt dig av sånt som inte får dig att må bra! Bestäm dig för att du bara ska lyssna och ta in det som får dig att växa, det som får dig att känna dig ok, det som ger dig positiva vibbar. Det andra låter du "gå ut på andra sidan".
Har du någon du kan prata med som kan ge dig stöd och som säger bra saker till dig? Och som du säger bra saker till? Jag tror att det är viktigt att inte älta det dåliga någon säger till oss för då tror vår hjärna till slut på det vi säger även fast vi inte menar det som någon sanning. Utan ska vi upprepa något så ska det vara bra saker om oss själva och andra.
Bilden klippt från: Hörselskadades riksförbund, http://www.hrf.se/templates/Page2x1____3897.aspx

:)
Jag brukar tänka att jag har en skyddande mantel på mig och mot denna mantel studsar alla elakheter tillbaka till dem som sänder ut dem flera gånger om.
Sen är det ofta så att människor som är elaka känner sig små och måste visa att de kan hävda sig själva och vara stora genom att trampa på någon annan.
Du är absolut inte någon skräpbehållare för dessa människor. Du är bra som du är!

tack för alla tipsen,ska tänkapå det när nån säger nåt ^^
Enkelt recept istället för allt hokus pokus man kan hitta på är att applicera Fukkit-principen :) Man ger helt enkelt blanka fan i att ta åt sig så mycket! Minimerar egot ett tag.
Det finns INGEN som kan säga ngt som sårar dig.
Det finns INGEN som kan kan reta dig.
Det finns INGEN som kan irritera dig.
Det är bara DU som kan välja vad som sårar, retar och irriterar dig. Bara DU som tillåter vilken skit du vill bära omkring på.
Allt folk säger, och allt folk gör, kan ses som en öppen bok över hur de är. Läs den boken istället och försök förstå istället för att reta gallfeber på dig själv pga omslaget, så att säga.
Var kraft-full, full av kraft och kom ihåg att du själv väljer vad som du tillåte att komma under skinnet på dig.
Annars om folk är elaka mot en kan man:
1. be dom, vänligen men bestämt, sluta
2. slutar de inte, ger man f-n i att umgås / kontakta / lyssna på dom helt enkelt
3. fortsätter dom terra en polisanmäler man dom eller ger dom en käftsmäll ;)
Dessa trenne råd är oftast enklare än att blanda en massa doftoljor och köpa olikfärgade ljus och dra på sig övertro-tröjan imho.
#17 Goda råd, men menar du med övertro att du är av uppfattningen att magi inte fungerar helt enkelt?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#18 Nej, visst funkar det för en som kan.
Jag menade nog mer att man ibland vänder sig till sin trollerilåda helt i onödan (och allt för lättvindigt) då lite civikurage och sunt, eftertänksamt, moget mänskligt bemötande hade vart nog - och dessutom kraft-besparande ;)

Vissa människor verkar födda till livet med onda ögon i kroppen, som de kastar vilt omkring sig.. Man måste lära sig värja sig, att inte se dem, hålla de borta ifrån en - för fastän man är stark och onåbar, så hugger de och hugger i en tills man tillslut blir svag iallafall.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus