Månenergiabsorbering
Förlåt för kanske otydlig rubrik, med ett ex antal felstavningar i gues ^^'
Men nu till saken;
Finns det någonting som kan absorbera månenergi? Typ stenar eller något?
Har en vän som reagerar dåligt vid fullmåne och skulle gärna vilja hjälpa honom med att ge honom en sten eller någonting som kan absorbera månenergin så han kanske inte behöver reagera lika starkt. Jag vet att tarotkort brukar ta in månenergi vid fullmåne, men om det skulle bli bättre eller inte vet jag inte.
Någon som har några tips eller något som skulle kunna hjälpa?
Tack på förhand / Wyrneck
bergskristall är lite universal och ganska lätt att programmera.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

#1 Hur programerar man dom då? Och dom är väl inte det svåraste att få tag på?
De brukar finnas i de flesta häxbutiker. Jag tänker på den mindre modellen man kan sätta i en bur och hänga runt halsen.
Jag brukar låta bergskristallen ligga i fullmånens ljus över natt och sedan ta den i hand och tänka intensivt på vad jag vill att den ska åstadkomma. Föra över tankarna till kristallen, kan man kanske uttrycka det som.
Men jag vet inte om man ska låta den ligga i fullmånen om den ska användas av någon som inte "tål" fullmåne. Det kanske blir som att ge jordnötter åt en jordnötallergiker(?) Inte säker alls.
Jag är tvärtom när det gäller fullmånen, det är då jag mår som bäst. Så det är två anledningar till att jag låter den ligga: 1. för att rena den från "döda" energier, 2. för att ta vara på en del av månens kraft.
Rena den kan du ju göra genom att hålla den över ett ljus (men inte i lågan) eller svepa den genom rökelse.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Mjo, det kan funka.
Istället för att ha den i fullmånen kan jag väl rena den med ljus/rökelse och sedan låta honom konsentrera sig på vad den ska göra. Tror inte att jag skulle kunna instalera den åt honom.. Eller?
Ljus/rökelse går jättebra.
Du kan nog, men jag tror det blir bättre om han gör det själv, så blir det hans energier i stenen. 
Lycka till 

Tack så mycket :D 

hur reagerar han?
Månen i sig är en av våra starkaste naturkrafter här på jorden så det är inte så konstigt att han reagerar på den. Ganska många har samma problem faktiskt, där av frasen. "Är det fullmåne eller?"
Inte minst reglerar den månadsfaserna och tidvattnet men även livet i sig. Många raser är beroende av den för överlevnad.
Det är inte mycket man kan göra för att motstå en kraft stark nog att lyfta havsnivån med ett antal meter. Jag själv känner av den som ett tryck i skallen oftast nära skallbasen eller i pannloben. Men tyvärr har jag ingen bot annat än att sova av det.
www.urmoderjord.se