Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 4456 ggr
evrekaw
0

Vad gör ni vid fullmånen?

Passar på att ladda mina stenar/kristaller och vatten som kan vara bra att ha - vad gör ni?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[incendium]
0

Jag dansar, mer intensivt och medvetet än i andra fall. Måste komma igång och aktivera mig lite mer men det är alltid en start. Längtar efter sommarnätter och dans vid källans kant, men fullmåneupplyst snöig skog är ju knappast fel det heller.

BabyDragon
0

Jag gör månskenspromenader med hundarna :) Stärkande för både kropp och själ

Rovanja
0

Sover dåligt Tungan ute

BabyDragon
0

Är det bara jag som sover ovanligt gott vid fullmåne? Tungan ute

Zoraye
0

Ylar. Drömmer extremt mycket. Festar för intensivt.

Endroppeihavet
0

Har väldigt mycket sex.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

evrekaw
0

#4 Näe du är inte ensam om det - sover som en klubbad! Glad

Nikolaus
0

Jag kan knappt sova dessa nätter så jag tar gärna nattliga månskenspromenader och det är som babydragon skriver stärkande för kropp och själ.

Simuala
0

Sover dåligt vissa gånger. Promenerar alltid. På Sommaren kan det hända att jag tar ett bad i en sjö eller något annat. Kanske sticker ut med hästen mitt i natten ;)

evrekaw
0

Intressant det där att vi påverkas så olika angående sömnen… I vanliga fall har jag svårt att sova…

Är det så att ni som inte kan sova vid fullmånen i vanliga fall sussar sött på nätterna?

Simuala
0

jag sover oftast bra på nätterna..

anledningen till min sömnlöshet denna måne var helt enkelt att all snö ute reflekterade månljuset och gjorde det ljust som mitt på dagen nästan. Jag trodde att jag hade försovit mig. Tungan ute

eto-Myotis
0

tar alltid kvälls-/nattpromenader och längre nattdanser än i vanliga fall.

mina nattdanser, det vill säga dans barfota ute på gården, görs i stort sett varje sen-kväll, oberoende av väder, jättemysigt! :) vid fullmåne känns det lite som att ladda batterierna med ny energi inför kommande vecka

Nikolaus
0

Jag sussar oftast väldigt bra när det inte är fullmåne.

Men jag tycker om mina månskenspromenader skulle jag missa en så känns det konstigt och fel och som om det saknas något.

varulven
0

jag har mens, sover som en skit och blir lika förvånad varje gång.

BabyDragon
0

#14 Låter jobbigt. Lider med dig. Jag har ALDRIG mens vid fullmåne lustigt nog :P

lightgoddes54
0

Blir yr i huvidet..sover dock som en prinsessa men jag känner mig dåsig och har svårt med koncentrationen..dotter 6 år blir sjövild,men det har barn en tendens att bli vid fullmåne.

KlaraStjarnljus
0

Av (vid) just denna fullmånen har jag fått en riktig kick! Annars blir jag mest rastlös och sover dåligt, men denna gången har jag lyckats forma min rastlöshet till kreativitet och effektivitet! Riktigt skönt!

evrekaw
0

Uppenbart att månen verkligen påverkar alla på ett eller annat sätt. Man kan undra hur alla de som inte tror att månen har någon påverkan bortförklarar hur de påverkas eller hur de kan undgå att märka något…

Hm… så typiskt mig att sönderanalysera allt… Obestämd

Vritra
0

Jag stannar nog bara ute extra mycket. Gärna hela natten om jag kan. Brukar dock ta nattpromenader antingen i skogen eller någon gravplats.

GudinnanLilith
0

Jag älskar månen…ibland målar jag i olja dessa underbara ljusa nätter…blev störd över alla moln denna gången…men hann ta en vacker promenad i natten…det är ju även flod och ebb inne i kroppen vid fullmåne,så då stiger vätskorna,vissa kan vara känsliga för det…

Yla är härligt…

BabyDragon
0

#20 trodde nästan jag var ensam om att yla vid fullmåne :P

Ugglekatten
0

Jag lät riset som ska vara till min blivande häxkvast bada i fullmånens glitter, och så renade jag några kristaller.

Ijin
0

Argh. Fullmåne är mysigt och så, men jag brukar ha enormt svårt att sova.. Konstant energiflöde som går in i en..

DyrkaMin
0

Jag brukar stanna upp. Titta på den vackra Mångudinnan och meditera över hennes fina egenskaper.

Tror nog hon vill se sådana egenskaper hos oss alla.

Blodeuwedd
0

När det är sommar brukar jag åka upp till sjön mitt i natten och bada näck i månskenet. Helt underbart.

BabyDragon
0

#25 låter härligt ^^

Nattflygaren
0

Fullmånen gör mig sömnlös och lätt manisk. Den drar fram mitt glömda karma, påminner mig om gångna existenser. Och att jag har ett uppdrag att uppfylla, men uppdraget är mycket oklart. Kanske handlar det om att leva och våga bejaka både det ljusa och mörka på nattens stjärnhimmel.

Uppdraget är att leva. Lysa.

Lore
0

Jag brukar göra trumresor vid fullmåne, jag provade sejda en gång vid fullmånen men det gör jag inte om, i alla fall inte ensam.Vad som hände går inte riktigt att förklara men jag försöker:

Det hela tog av i en rasande fart. Woooosh! och sedan tog det stopp som om jag träffade en råsa betongvägg i 50 km/h, och så var det över. Där efter "snedtände" (kanske inte rätt ord, men ni förstår) jag rejält. Jag fick något liknande ett migrän anfall och var tvungen att gå och lägga mig. Dagen efter kändess det som om jag festat hela natten. Kul kul. Mitt råd: Utför inte sejd ensam. Du kan behöva någon att landa med.

Där emot har mina trumresor varit väldingt lyckade under fullmåne, speciellt om jag lyckas sitta i dess sken.

www.urmoderjord.se

Avangelion
0

Jag går i sömnen ! Förra året ramlade jag ner för trappan ! xD

[Camio]
0

Brukar göra månceremoni och skriva önskelista till månen som sitter uppe i månskenet under natten… dagen efter eldar jag upp listan och låter röken ta med sig mina önskningar ut i universum… och tillbaka till mig :)

lightseeker
0

drömmer oroligt, men hade aldrig satt det i samband med fullmånen, förräns jag hamnade här.

Gör gärna en ritual, till energierna

MagicGirl
0

vi får se vad som händer ;)