Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 1826 ggr
Girlinthemoon
0

Fullmånefirande?

Det skulle vara intressant att höra hur ni firar fullmånen, om ni nu gör det. Gör ni någon ritual? Går en månskenspromenad?

silverhuldra
0

Ikväll blir det ingen månskensprommenad efter som snön faller ner. Men i vanliga fall, firar jag fullmånen lite olika - ibland går jag ut å pratar med månen under en liten prommenad. Oftast under denna årstid tänder jag en massa ljus och mediterar en stund, eller gör en liten ritual vid mitt altare. Ibland sitter jag bara i ljusens sken med tarot eller pendeln. men som sagt jag gör lite olika beroende på humör, väder etc.

Mvh. Silverhuldra

Infinitum
0

Jag brukar ta tillfället i akt att ladda mina kristaller. Mån-meditation vid min lokala å är en tradition på våren och sommaren, annars inomhus. Men det är bara för att jag inte hittat bra månritualer för mina önskningar. Vet ni nån bra ritual vid fullmåne, just för absorbering av månenergi?  Jag vill gärna testa fler saker för omväxlingens skull. All min meditation har gjort mig för lugn…

Forndottir
0

Jag tände ett silverljus på mitt altare denna gång, och mediterade. Rensar också några föremål inatt.

Tuva-Lena
0

På vintern, om det inte är för kallt, brukar jag ta en skidtur. Annars blir det några vänliga ord till min lyckoplanet. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MagicGirl
0

Hm, brukar alltid känna för att fira det på något vis, jag är ju en av månens barn. men jag har faktiskt aldrig gjort det, men nästa gång så ska det bli storfirande! :D