Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2323 ggr
aangeleyes
0

formler och trolleritrix

Hej på er alla!!

Kan inte så mycket om häx konster osv ni kanske kan hjälpa mig :)?

Det enda jag har hört är att om man gör ngn typ av formel för sin egen vinnings skull brukar det bli bakslag för eller senare på en själv stämmer det?

kan ni berätta om olika kärleksformler eller nån formel där man kan förbättra en annans motivation eller få sin älskade tillbaka ?

tack på förhand

//aangeleyes

MagicGirl
0

nej då det stämmer inte, självklart kan man göra saker för att själv må bra :)

MagicGirl
0

btw, en sak, du kanske menade att när man skadar någon på magiskt vis så får man det alltid tre ggr tillbaka och tvärtom. man får heller aldrig plocka en blomma utan att fråga den först och sedan ge något tillbaka. plocka inte heller roten.

MagicGirl
0

elr någon växt alls för den delen*

hexsan
0

Min erfarenhet är att om man ber om saker för sin egen skull, så blir det inga bakslag. Såvida man inte försöker "roffa åt sej" eller att man på nåt vis skapar ett slags obalans.

Det jag behöver, det har jag nästan alltid fått - om än med fördröjning - för att ge mej all den förhandskunskap jag behöver för att förstå att jag har fått det jag har bett om och behövt.

Ibland ber jag i min enfald om fel saker, och då brukar mina gudar och andar vara vänliga nog att avstå från att hjälpa mej in på fel väg. Detta har gett mej anledning att fundera över vad jag verkligen önskar och behöver. Jag har också funderat över vinsten, när jag inte fick det jag trodde mej vilja ha.

Min upplevelse är att jag faktiskt är väldigt omhuldad av dem som ingår i min "häxliga familj". Även om jag blir galen ibland, så brukar förr eller senare stunden dyka upp, då jag förstår varför uppfyllandet av önskningen har dröjt eller uteblivit. Andra gånger kommer svaret direkt.

Som jag ser på min egen utveckling, så tror jag inte att jag har ökat varken makt eller fått en bättre kontakt med dem som hjälper mej. Tvärtom tror jag att det är i mej själv som förändringen har skett. Jag har helt enkelt blivit bättre på att önska.

Sedan kan man visst påverka andra, men personligen är jag väldigt försiktig med det. Helst vill jag inte göra något utan att mottagaren vet om det. Men visst har det väl hänt att jag har "smygbett" att någon ska bli bra från sjukdomar och annat elände.

Jag tror också att det ibland kan vara så att "bakslag" blir nåt av en självuppfyllande profetia. Tror man att man ska bli straffad, så kommer man att leta efter tecken på detta…