Earl Grey te
Har testat denna huskur mot besvärande herpes som värker och kliar, hade hela kinderna fulla när jag var stressad. Jag kokade en kopp vatten, stoppade i en earl grey tepåse, vred ur påsen och lätt den kallna, la sen den över blåsorna och såren och vips, det slutade att klia och såren började läka snabbt.
När jag hade mycket blåsor och sår la jag på det ofta under dagen när jag vilade. Nuförtiden har jag inga besvär alls, så fort jag känner den välbekanta kliande smärtan i ansiktet el i mungipan lägger jag på en urvriden kallnad tepåse earl grey. Det slutar ganska snabbt och läker innan det blivit så mycket.
Nån som vet vad det verksamma ämnet kan vara? Intressant är det i alla fall och det bästa jag prövat.
Kan tänka mig att det är någonting i bergamott-oljan som hjälper. Det är ju den som skiljer earl grey från vanligt svart thé :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det där lät ju intressant!
Är det bara herpes som denna huskur hjälper mot eller kan man använda det på andra hudåkommor också?
tein? (ja det heter tydligen så när det rör sig om te). Koffein är ju bra mot huvudvärk, så tein kanske hjälper mot detta?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag har använt vanlig lipton earl grey, har man mycket värk och klåda av herpes och lägger på det så förstår man hur effektivt det är. Det är en befrielse då det kliar och värker så mycket att man inte kan sova.
Ska testa bergamottolja nästa gång jag får det, det är dock sällan numera jag känner av det.
Tänk bara på att inte ha bergamottolja rakt på, det är VÄLDIGT koncentrerat när man köper det i småflaskor och kan vara skadligt för huden. Smartast är att blanda ut några droppar med några matskedar olivolja (två droppar per sked brukar vara bra), och smörja. Lycka till!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

ska testa! hade faktiskt ingen aning om detta