Krypningar
Sitter här och skakar på mina ben, kan ej sova. Det kallas tydligen restless legs. Är det någon som har tips på bot så är jag väldigt tacksam.
Tror jag har samma sak. Min mamma har det. Hon säger att det som man får utskrivet av läkaren är detsamma som de med parkinson sjukdom får. Så hon har ej sagt till läkaren att det är just restlegs utan hon får citodon som hon kan ta de nätter då det är för jobbigt.
Jag vet att innan jag slutade träna så hade jag det mindre sällan.
så mitt tips är att ta en promenad eller jogga/springa någon timma innan sänggående.Men utöver det så vet jag inte.
Så jag frågar detsamma som birgerson 9, några tips?
Mvh

Här finns tips
Vitamin E och B ska vara bra,koffein och tobak ska helst undvikas.
Brist på Vitamin B och järn kan ligga till grund för "rastlösa ben".
Hej! Finns även rätt nya studier på att järnbrist kan ge Restless Legs.
Något som även kan hjälpa är att ta mycket höga doser av Bvitaminer av tex av märket Oralovite. Ta tre tabletter tre gånger per dag till burken är slut. Du kommer kissa gult, men gör inget; är överflödiga vitaminer som kommer ut. Finns att köpa receptfritt.
Det finns även en stark medicin som heter Iktorivil som är bra mot krypningar, men behandlar bara symptomen.
Sen som någon skrev kan man i svåra fall få Citodon eller dopaminpreparat som ges tex vid Parkinson. Ävewn ovannämnda Iktorivil är en av preparaten som ges i svåra fall.
Lycka till och ge inte upp. Det finns hjälp!
Kram från Maria!
Jag har svaret. Köp snabblöslig calcium/magnesium så försvinner krypningarna. Ska drickas innan man går och lägger sig. Om krypningarna är besvärliga så finns det cal/mag där magnesium halten är mer än calcium. Helt ofarligt!

träna mycket så att du blir riktigt utamattad, fast jag vet inte. du kanske kan söka på google efter nå örter?