Förbannelse
Hej,
jag har flyttat in hos min nya man. Men tvivlen och oron blir starkare för varje dag som går.
Hans förra fru har skrivit "lasciate ogne speranza, noi ch intrate" ovanför ingången i guld.
Kan jag bara slipa bort texten och måla över eller behöver jag göra något mer?
Tacksam för hjälp!

vad betyder orden på latin?
#1 Fritt klippt från Wikipedia: "Abandon hope, all ye who enter here"
Det är en textrad ur Dantes bok "Den gudomliga komedin".
Lagom pepp textrad att ha vid ytterdörren till sitt hem.
#0 Slipa bort, sprita, tvätta med såpa fläkta runt rökelse, måla om… vad än du kan tänka dig ända tills du själv tycker att det känns rent.
Witches don't get mad, they get even.
Jag skulle definitivt göra något mer än att bara ta bort texten 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ja, slipa och måla över du; jag tror definitivt inte du behöver göra ngt mer.

jag skulle överhuvudtaget INTE flytta in där, men smaken är som baken
Exfrun menade kanske bara att hon hade ett rent helvete i huset och skrev texten som en varning för kommande fruar… alltså, ingen förbannelse utan en välmenad varning :)
Exfru var den som var otrogen och behandlade honom väldigt illa. Men jag har bara hört hans sida av det. Hon sitter på psyket nu, inte pågrund av brytningen med honom.
Tack för tipsen!
Det är väl bara att sätta igång och slipa och feja.
Gör det och berätta gärna sen hur det går. Om det blir bättre :)
Jag uppfattade också texten snarare som en galghumoristisk varning än som en förbannelse.
Om det känns oroligt i huset kanske det beror på att det ligger kvar energier från den före detta frun. Det är antagligen inget farligt även om det kan vara obehagligt.
Slipa bort texten, städa, släng saker som påminner om exfrun och håll en sund miljö hemma så tror jag det finns goda chanser att det klingar bort av sig själv rätt snabbt.

fan va hemskt av henne :( men som ovanstående, slipa bort texten, städa och släng bort saker som påminner om hans ex och ha hemmamiljön sund så finns det en chans attd et försvinner av sig själv :)