Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 10779 ggr
Skogselva
0

Drömmar om barn

Jag har den närmsta tiden haft återkommande drömmar om barn. Drömmarna skiljer sig åt, det händer olika saker, men har ett gemensamt tema:

Barnen är inte mina egna, utan de alltid någon annans, och jag tar heller inte hand om dem permanent. Jag har bara tillfälligt ansvaret för dem.

Jag tar inte frivilligt hand om barnen, utan längtar tills att föräldrarna ska komma tillbaka så jag blir kvitt dem. Inte för att jag i drömmen vanvårdar dem eller liknande, jag tar bara hand om dem mot min vilja.

Kan tillägga att jag i vaket tillstånd inte är särskilt barnkär, och vill heller inte ha några egna barn. Därför känns drömmarna ännu konstigare.

Varför drömmer jag så mycket om barn nuförtiden, när jag inte ens i drömmarna vill ta hand om dem? Vad är "barnet" representerar?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Pagan
0

Hej Pernilla.

Drömmar och deras symbolik kan ju betyda så olika för oss alla. En person som längtar efter barn av hela sitt hjärta skulle ju tolka dina drömmar helt annorlunda än du. Kan ju vara så att du just nu känner dig kvävd under en massa plikter och ansvar som du inte kan styra över själv. Du har inte själv ålagt dig dessa utan de kommer utifrån. Fundera över vilket ansvar du har för olika saker/situationer och vilka ansvar du tror att andra tror du har, om du förstår vad jag menar. Se var skillnaden ligger och se om det kan ligga något i det. Hoppas du förstår vad jag menarFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogselva
0

Ja, jag tror jag förstår. Ska fundera över de ansvar och liknande jag har. Tack Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad