Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 4716 ggr
Ilya
0

Att hitta "det rätta"

Jag har varit sökande sen jag hamnade i min depression vid 12-13 års åldern. Har testat kristaller, amuletter, pendlar, änglastenar etc.

Vet dock inte om dom hjälper mig, känns mest som jag inbillar mig att dom ska hjälpa mig.

Jag TROR på det, men jag vet inte om det räcker.

För jag behöver verkligen vägledning och stöd, jag känner mig så vilsen och vet inte vart jag ska ta vägen.

Hur vet man vad som passar en själv? Känner man det? Vilka mer redskap finns det?

Kanske lite konstiga frågor, men jag har så många konstiga frågor och inga svar, jag vill bara få ut dom för att iaf försöka se om det är någon som förstår mig.

På senare tid har jag hittat inspirationen att börja "spå". Runor, tarot elr liknande.

Kan man köpa det nånstans elr måste man gå till en spågumma?

Lite virrigt inlägg, men jag hoppas att nån kan hjälpa mig på traven.

lightseeker
0

jag förstår inte vad du söker.

Jag vill istället ställa en motfråga: Varför blev du deprimerad?

Kanske finns svaren till ditt sökande att finna i ditt förflutna.

Ilya
0

Nej, det förstår jag.. för det vet jag inte ens själv.

Harmoni, lycka, är väl det jag söker efter, nu när jag tänker efter. Ett liv där jag slipper tänka "Varför gör jag dethär?" flera gånger om dagen varenda dag.

Det är ingen som vet varför jag blev deprimerad, inte ens jag själv, så den frågan kan jag inte svara på.

Men jag ville inte riktigt vara såhär djup, utan bara ha mina ytliga frågor besvarade: vilka redskap finns det, mer än dom jag nämnt? Och på vilka sidor kan man köpa runor?

Ganna
0

Vilka redskap som används beror på vilken tradition man följer samt vad du vill åstadkomma. Att börja i den änden att man skaffar redskapen först utan att förstå varför, hur och när de används är avigt.

Det är lite som att köpa en hammare, en motorsåg och en tving utan att ha en aning om varför, hur och när de används. Visar det sig sedan när man skaffat sig mer kunskap att det var en skruv som skulle skruvas i, har man ingen hjälp av de redskapen.

F.ö. säljer jag runor: Tunrida Craft & Design (knappen "Affär")

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ilya
0

#3 Oj, vilket otrevligt bemötande. Jag frågar enbart vilka redskap som finns, inte att jag ska köpa första bästa och vilt experimentera. Jag vill bara veta vad det finns, och sen finns det ingenting som säger att jag kommer att köpa det utan att ta reda på så mycket det bara går innan. Så det har du absolut ingenting med att göra.

Det är min första tråd här på häxor.ifokus, men jag tror jag bestämt går härifrån och tar bort sajten från mina favoriter då jag inte alls tyckte att det var någe vidare trevligt bemötade.

Medarbetare/sajtvärd på sajten kan ta bort min tråd.

Coturnix
0

#4 Ibland ska man nog läsa inlägg fler än en gång. Man kan läsa det med en annan röst, pröva läsa det med sin egen snälla röst. Det kanske låter annorlunda då? Det är oftast bättre att föreställa sig att medmänniskor i första hand vill väl än tvärtom?

Själv trivs jag bäst med att odla växter och "prata" med träden.;)

Ganna
0

#4 Jag avsåg endast att vara upplysande, vill du inte ha svar, fråga inte - och var frågar jag vad du ska göra med redskapen? Läs om, läs rätt.

Du skriver i ditt första inlägg att du "…testat kristaller, amuletter, pendlar, änglastenar etc." vilket jag tolkade som att du var ute efter fler redskap att "testa". Det finns inga redskap som s.a.s. på egen hand kan hjälpa dig, därav min metafor.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ilya
0

#6 Jag frågade, men fick inte svar på det jag vill ha, utan svar på något helt annat som inte hade med saken o göra. Om du inte var säker, så kanske det är en bra idé att gå lite vänligare fram? Det tjänar man faktiskt på.

Som sagt - medarbetare/sajtvärd tar bort denna tråd, tack. Vill inte diskutera något jag tycker gått överstyr, känner mig obehaglig till mods. Ta bort.

Ganna
0

#7 Det finns inga garantier för att man får det svar man vill ha - däremot bedömer jag att jag gav dig svaret du behövde, oavsett om du gillar det eller inte.

Det finns en uppsjö olika redskap och inte nog med det, de har olika betydelse/användningsområden beroende vilken tradition man arbetar med etc, så det finns inget täckande snabbt svar på din fråga. Men med tanke på hur stingslig du verkar, finns det inte heller några större chanser att det kan följa en dialog där djupare kunskap kan utbytas.

Bappho
0

Tycker inte att det finns någon anledning att ta bort tråden, däremot kan man ju lämna diskussionen precis när man vill :)

Vem vet, det kan ju vara någon annan som vill ta upp tråden där någon annan lämnade den Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ilya
0

#9 Fast jag har redan diskuterat med den Medarbetare som låste tråden åt mig.

Och eftersom det är jag som skapat den, så borde det ju vara jag som bestämmer huruvida den ska vara kvar elr inte (om diskussion gått överstyr).

Så ta bort den är du snäll.

Bappho
1

#10 Jag är Sajtvärd och den som i slutändan bestämmer.

Bara för att man skapar en tråd så "äger" man den inte. Detta är ett diskussionsforum där alla får delta och bidra till trådarna så länge man följer forumets regler.

Men som jag skrev tidigare så är du fri att lämna diskussionen när du vill om du tycker att den gått överstyr. Och de som vill stanna och fortsätta att skriva får göra det om de vill.

Pagan
0

Hej Ilya

Jag skulle tro att vi alla är sökande. Vi finner (förhoppningsvis) delar av det vi söker och nöjer oss med det ett tag. Sedan ökar lusten efter mer och mer på olika sätt och vi utvecklas vidare. Du säger att du testat kristaller, amuletter, pendlar och nu tarotkort. Eftersom du är lite oklar med vad det är du vill berikas av så är det svårt att ge ett gott råd. Men jag tror inte du finner allting utanför dig själv om du förstår vad jag menar. Mycket av det du saknar kanske du finner inom dig om du funderar lite på vad du tycker om/inte tycker om och vem du är egentligen. Du dras kanske till saker av en anledning och borde fortsätta undersöka det ordentligt. Inom "häxkonsten" så finns det bl.a. distanskurser och det finns en hel del bra litteratur samt en hel del att läsa på webben. Du väljer själv hur och vad du vill fördjupa dig i. Här på sajten finns en del rekommendationer gällande detta. Det är svårt att råda om vilken väg som är den bästa för dig. På iFokus sajtkarta finns ju en hel del bra sajter inom personlig utveckling och andra mer andliga utbud som du kan besöka och göra dig en uppfattning utav. Jag tycker att du ska fortsätta att ta del av denna sajts utbud. Kanske blev det en mindre bra start p.g.a. missförstånd, men jag skulle tro att du hamnat rätt ändå, så ge det en chans till. Ställ fler frågor. Läs gamla inlägg och dela med dig av dina funderingar, det berikas vi alla av. Kram Pagan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ilya
0

#11 På flera andra ifokussajter där jag bett om att ta bort tråden har dom ödmjukt och snällt gjort det. Kan du som Sajtvärd inte bjuda på det, så säger jag det igen - går bestämt härifrån och tar bort sajten från mina favoriter då jag inte känner mig välkommen.

#12 Tack Pagan för ett trevligt inlägg! Det första i denna tråd som jag tar åt mig av :)

Pagan
0

Kram på dig och lycka till i ditt sökande IlyaGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ilya
0

#14 Tack återigen, ska följa dina tips :) Kram!

Bappho
0

#13 Andra sajtvärdar sköter sina sajter på sina sätt och jag på mitt så länge vi alla håller oss till iFokus regler.

På HiF har vi för vana att så gott som aldrig ta bort trådar som inte bryter mot reglerna. Det är bättre att hålla en diskussion öppen än att smussla undan den. Alla är fria att säga sitt, ingen censur och på så sätt har man också chansen att lösa eventuella missförstånd.

Jag vet inte varför du tycker att jag ska ändra reglerna just för dig. Du är välkommen men det är du själv som bestämmer hur du väljer att känna.

Ilya
0

#16 Suck säger jag (och lämnar detta bakom mig).

Tackar Pagan för det enda bra och trevliga inlägg i denna tråd, och säger jag hej då till er på häxor.ifokus.