Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2911 ggr
FearyDawn
0

söker efter boktips

Är en Tjej/Kvinna på 30 år som från och till har intreserat mig för wicca/häxkonst och gudinnor. Men jag har svårt att få tag i böcker som går på djupet. Så Jag undrar om någon här kan ge mig tips på böcker som går lite mer in på djupet än alla de intruktionsböckerna som numera finns på marknaden?

Onn
0

När det gäller böcker specifikt om Wicca har jag satt ihop en liten lista  som du kan hitta här: Boktips. Där finns både grundläggande och mer fördjupande böcker.

pelle1234
0

Du var intresserad av gudinnor hon här ju den ultimata häxgudinnan. tror det har snackats ganska mycket om henne på denna sidan för ett tag sedan hon kanske är något finns några bra böcker där ute med om henne! Paul huson har ju skrivit mastering witchcraft som jag tycker är bra. det finns så många kan du vara lite mer specifik är det endast wicca böcker eller kan du tänka att vidga din vyer mer?

Hoppas detta hjälper!

Bodvar
0

Jag har några förlagsnya ex av Scott Cunningham: Wicca - en vägledning för den självständiga utövaren.

Adlibris tar 255:- och Vattumannen 249:- för den.

Jag säljer den för 150:- plus porto om någon är intresserad.

FearyDawn
0

#1 ska kolla in din lista på böcker, tack för tipset!

#2 Jag måste vara trött förstår inte vilken häxgudinna du syftar på, det finns ju en hel del. Jag kan tänka mig böcker med en annan inriktning också, men en inriktning som jag nästan vet inte passar mig är den fornnordiska inriktningen. Men om du har tips på andra böcker så blir jag glad :)

#3 Ska kolla upp vad det är för bok :)

Bodvar
0

En vågad gissning är att #2 menar Freja. Hon är i alla fall trolldomsgudinnan framför andra här i Norden.

Och då finns Britt-Mari Näsströms utförliga bok Freyja - the Great Goddess of the North. Får nog sökas antikvariskt eller på bibliotek.

pelle1234
0

#4 Oj hehe skrev jag inte gudinnans namn jag syftar på Hekate.