Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 5311 ggr
[Golgadoth]
0

saker att köpa

Visste inte vad jag skulle döpa tråden, feel free to change it!

Men så här är det, om typ två veckor fyller jag år, och jag har redan skrivit en lång önskelista till min mor om vad jag önskar mig, bland annat små flaskor med en liten träkork och stora flaskor (som typ vinflaskor fast helt ofärgade), så min fråga är var man kan hitta dom? Själv har jag hittat små flaskor på en Coop affär i Sthlm, men man måste fylla på dom med någon sorts grilldressing/marinad för att få köpa dom för 30:-, så vet ni någonstans man kan köpa vanliga små flaskor utan att behöva köpa saker till? :P

har kollat på röda korset, myrorna och second hand affärer, men hittar ingenting .__.

Sen är jag intresserad av små askar, typ 5x5 cm / 8x8cm om någon vet vart man kan köpa det?

Och svarta eller typ stenfärgade mortlar.. jag vet inte vart man köper nånting av detta XD

har bara hittat saker från Gronadraken och lotusblomman, men resten hittar jag inte, så om ni som vet lite mer än jag kan hjälpa mig med det.. så skulle jag bli glad :)

Praefatio
0

Flaskor och askar finns på Panduro hobby i alla storlekar och former! Betydligt billigare än 30 kr/st.

Helt okej svart marmormortel finns för en billig peng på IKEA, finns även på Indiska men min därifrån gick sönder efter två gånger av mortlande av vanligt havssalt så de är ingenting jag rekommenderar.

AnnaGreta
0

Flaskor i alla tänkbara modeller finns på http://www.flaskorburkar.se Deras katalog med bilder finns att ladda ner.

Praefatio
0

Jag tror inte att man får beställa enstaka flaskor från flaskor&burkar, tyvärr, utan bara större partier.

AnnaGreta
0

Aj då!

Endroppeihavet
0

Den här sidan säljer burkar och flaskor till schyssta priser :)

Frakten över hit är inte så farlig den heller.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

zarahara
0

Menar du lite grövre mortlar i granit, så finns det jättefina på Åhléns för ett par hundralappar.

[Golgadoth]
0

#1 tack så mycket för tipset, måste kolla på panduro då :)

#2 tack tack :D det var exakt såna jag menade x) om man måste beställa flera stycken samtidigt kanske det går om man beställer fem stycken .. eller är det mer än så? får kika lite på det ..

#5 tack :P

#6 menade en helt vanlig, svart eller "stenfärgad" mortel, tjocklek spelar egentligen ingen roll för mig . :) på Åhlens här finns det inte :/ här säljer dom mest bara böcker, filmer, handdukar och dukar/gardiner odyl, men inga mortlar :/

Praefatio
0

#7 Nej, det är större partier än fem stycken som gäller, vi snackar några hundra eller tusen flaskor. De säljer till företag.

Vekka
0

Små burkar  o flaskor brukar finnas på välsorterade sminkavdelningar, husgerådstillbehör ex. kryddburkar med hela lock osv.
Mortlar finns lite överallt, husgeråds affärer, clas olsson, ikea, Maxi, osv.

Om du inte finner i second hand- loppisar.

[Golgadoth]
0

#8 Aha, ja ojdå, då blir det nog både lite dyrt och lite överdrivet många. :P var bara ute efter typ 2 stora eller fem små typ.

#9 har gått runt hela dagen i stan och kollat, men inte hittat nåt än. second hand finns inte heller, det suger här :( har dock inte kollat än på panduro som Praefatio föreslog, ska göra det i morgon.

[Ackinna]
0

Ang. Mortlar… jag kan rekomendera STARKT att du ska i första hand söka dig till Loppis butik m.m. varför? Då kan du finna "riktiga" mortlar, det är där du kan finna de riktiga och gamla, de som har en mer marmor kvalité Köpa mortlar på exempel Ikea m.m. du vet inte vad det är för skräp du köper, importerat och utländska och dårliga stenar… kanske inte ens är riktigt sten i dem… personligen är jag misstänksam på butiker. En mortel ska vara tung enligt min mening för att man ska kunna vara säker på att det är i en bättre kvalité

Delvoriah
0

En mortel skulle jag jaga reda på ett antikvariat…

Flaskor däremot finns på Ikea!

http://brisingasmycket.se

[Golgadoth]
0

#11 exact så var det jag tänkte! hah, tankeläsare..:)

#12 tror bara att det finns ett enda antikvariat här i e-tuna, och varje gång jag har gått förbi där har det varit stängt.. :/

Flaskor har jag nu hittat på både Åhlens och Panduro, ungefär samma pris på alla mellan 30-40 kronor och alla är lika stora fast med olika former och så, fick två stora av min mamma och sedan en liten :)

[Ackinna]
0

Jag fick tag på gulliga små snygga flaskor på "Albert & Herbert"… ska ladda upp bild sedan när jag har tid

Ganna
0

#12-13 På antikvariat blir det svårt att hitta en mortel. Jag tror ni menar antikvitetshandlare.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sebastian
0

#15 Kanske böcker om var man hittar mortlar iaf:)

Delvoriah
0

#15 jag menar givetvis antikvitetshandlare, loppis eller second hand. Man ska helt enkelt inte göra inlägg när man är för trött..

http://brisingasmycket.se

[Golgadoth]
0

#17 antikvariat är väl sånt som har allt möjligt gammalt? xD

Vekka
0

#18 Antikvariat säljer begagnade böcker i huvudsak, men det finns en och annan som även säljer andra begagnade saker, som kombinerar antikvariat och loppis/second hand :) finns ett sådant en bit från mig, underbart ställe, man kan finna riktiga guldklimpar där ex. gamla böcker, jag fann den vackraste gamla mortel jag aldrig förr sett med egna ögon innan, endast på bild och trodde aldrig jag skulle finna en sådan :) så den är en guldklimp :)

[Ackinna]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan… ledsen det har dröjt innan jag har skrivit något mer.. Jag sa ju att jag skulle lägga upp bilder på mina små flaskor… här kommer dem..