Hur vet man/känner man ?
Hej!
Jag undrar hur man vet/känner att man är en häxa?
Och hur man vet att man har en skyddsängel? Hur får man kontakt?
/ "Damianna Dreamwalker", Ebba
För min egen del, så började det hela när jag var liten och sa till min farmor att jag såg en ängel när hennes syster hade gått bort. Jag var 11 år då. Att jag har krafter har jag förstått på senare år och det har ofta inträffat av en slump. Jobb som har kommit när jag bett om det osv. Under åren har jag insett att jag är häxa och det ut i fingerspetsarna.
Jag brukar använda ordet kraftdjur när jag pratar om skyddsänglar. I somras upptäckte jag att mitt kraftdjur är fåglar. Var ute och sprang tidigt på morgonen. Där jag sprang var ett ganska ensligt område och då flög det en fågel framför mig. Landade i ett träd och när jag kom närmare flyttade den sig. När jag kom närmare bebodda trakter försvann fågeln.
Du vet inom dig själv om du är häxa eller inte. Lyssna till din inre röst!
okej, tack så mycket!
jag vill hemskt, hemskt vara en "häxa"!! men jag vet inte om ja ä dä 
ebbaa, jag tror att om du VILL vara en häxa, så ska du se till att bli en. :) Läs böcker, lär dig av andra, Lär känna dig själv. Var ute i naturen och sitt stilla och lyssna på vad du hör och känner. Det kan man lära sig mycket av.
okej! så snällt av dej! jag skulle kunna lära av min farmor, hon tror på älvor också och sådär. idag hittade jag dessutom hur man spår i händer på internet
men min mamma och pappa gillar inte att bli spådda så jag får vänta tills ja kan prova på nån!
men #4, Freja42, vad för böcker ska jag läsa? Vad ska jag känna i naturen? jag är såååå NYFIKEN!!!!!!!!!
ebbaa: Jag tror helt stenhårt på att varje person måste utveckla sin intuition och hitta sin väg i livet. Det finns massor av böcker om både magi och Wicca och asatro och shamanism och ockulta saker på biblioteket. Var är du intresserad av? Magi? Växter? Andar? Vad dras du till rent instinktivt?
Vad du ska känna i naturen kan inte jag tala om för dig. ;) Det upptäcker du när du hittar det. Ta en vacker dag och sätt dig utomhus på en filt eller på en stubbe. Ta med dig en kompis som du vet kan vara tyst om du inte vill vara ensam. Bara sitt ner och blunda och lyssna och känn efter vad du får för känslor, tankar, visioner. Det kan ta några gånger innan du får några resultat. Tålamod är en av de viktigaste sakerna man kan lära sig i livet. ;)
- #7, en liten fråga! vad är wicca, asatro, shamanism?
#8 Ja du, jag kan nog itne svara på alla dina frågor, det skulle ta enormt mycket tid. ;)
Mitt tips är, gå till biblioteket och sök på dessa ord så hittar du böcker. ;)
Eller kanske någon annan har tid att förklara alltihop?
men du kan väl bara typ berätta vad det "är"?? hehe, förlåt för att jag är så nyfiken

Några länkar kommer här: Wicca, Asatro och schamanism. Det är enkelt att söka på wikip. Ännu mer information hittar du om du använder den här sökmotorn!
trevlig läsning.
#10 Nej, jag tycker inte att det är så enkelt. ;) Enligt mitt sätt att se saker och ting så kan man inte bara berätta vad t.ex shamanism är. Man kan spendera hela livet med att förstå vad det är, vilket jag gör. ;)
#11, tack så jätte mycket! gulligt av dej
#12, okej! ja ä inte så erfaren.. hehe
jag är nog inte så intresserad av wicca, asatro och schamanism! är nog mest intresserad av magi, andar och sånt

hej ebbaa , jag är också ganska ung än , jag är 17 år, jag kom underfull med när jag var ca 13 år att jag hade nått, jag kunde veta saker innan det hade hänt, jag kan känna andras känslor, jag kan veta tex vad någon kommer att sriva på en lapp innan personen har skrivit det , och jag kan kännan när någon kommer bli sjuk, typ dagen innan … men en så kan jag och vet inte så mycket, jag jag lyssnar och lär ! lycka till ebbaa och ha tålamod, allt händer inte på en gång 
#15, tack! det du kan är fascinrenade!

nje inte speciellt ;-) det är ju bara iband det fungerar … det är inte alltid jag vet vad som kommer att hända, eller att jag vet vad någon tex ska skriva på en lapp … 
jaha men ändå!

tack!
var så god! ;)