Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2693 ggr
Vargflickan
0

Smärtstillande kräm.

Som vissa av er kanske vet beklagade jag min för några dagar sedan över min hemska ledvärk. IGår var det så fruktansvärt så jag beslöt mig för att fixa ett snabbt ihopkok idag, har nämligen inte alla ingredienser jag behöver för de andra råd och tips jag har fått.

Den innehåller vanlig hudlotion, lite vaselin för en fastare form och eteriska oljor från Lavendel, Kamomill och Eukoalyptus.

Ikväll ska jag se hur den fungerar, men hittills verkar den ok. Bild kommer snart :D

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

a-wise-woman
0

Eftersom du verkar bekant med eteriska oljor kan jag råda dig att pröva  en blandning enl föjande.  2 msk rapsolja, 1 droppe mejram, 1 droppe rosmarin, 1 droppe ingefära.  Massera in detta på de områden som värker.  Jag anväder detta med stor framgång på mina massagekunder som lider av värk.

Endast döda fiskar flyter med strömmen

Vargflickan
0

#1: Tack ska du ha för tipset, ska jag definitivt prova. :) Är det någon speciellt typ av ingefära du menar då? Har observerat att det finns så kallad "vanlig" ingefära och "söt" ingefära när man köper eteriska oljor? Förstår inte riktigt skillnaden…

-- Lao Tzu

Vargflickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär, nu ska det komma en bild om jag nu lyckas med detta :)

Smörjde in igår kväll och lite på knäna idag. Först ger den en svalkande känsla, antagligen av eukalyptusen. Sedan kommer en behaglig, långtidsverkande värme. Jätteskön. Konsistensen blev även jättebra, som en tjockare hudkräm. Rekomenderas om ni vill prova. Tre matskedar hudlotion, en tesked vaselin, lika delar lavendel och kamomill + lite mindre eukalypus. Suuperbra!

-- Lao Tzu

[Nötis]
0

#3 värmer man det i kastrull så det smältersamman eller smetar man bara ihop allting i en liten bunke så är det klart sedan? :)