Häxor iFokus

Häxor

Etikett: köp-sälj
Läst 16667 ggr
Cornish-rex
17

Stor "gammal" skrivbok

Hej!

Jag undrar om någon vet var man kan köpa en STOR, TJOCK skrivbok. Den ska se så där gammal ut och vara inbunden. Ska göra min första book of schadow tänkte jag. Det kanske är någon som vet var jag kan kan hitta en sådan…om man kan.

Mvh Emma

Keylie
1

http://www.pledesigns.com

Kolla här! Dom tyckte jag var fina.Glad

Skogselva
0

Fina, men priset - oj Förvånad jag såg liknande "dagböcker" (i fuskskinn naturligtvis) för 69 KRONOR på Eko för ett tag sedan.

Grämmer mig att jag inte köpte en bok eller två, så här i efterhand.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ritva
0

Finns att köpa på Bokus för 140 kr. Jag har skaffat en sån och den är riktigt fin. Se länken nedan.

http://www.bokus.com/b/9780919345669.html?pt=search_result&search_term=Book%20of%20shadows

Glad

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Endroppeihavet
0

#1 Skitsnygga, men lite ur min prisklass^^

Var det inte någon här inne som band sin egen läderbok? hm hm.. Som tyckte detta var jättelätt och bör därför visa oss(mig) hur man gör ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Golgadoth]
0

# hade jag varit rik hade nog haft alla deras häxböcker i en stor hög här hemma, haha! tack för tipset om book of shadows på bokus ;)

Cornish-rex
1

#3 Den var fin. Men jag vill ha en större, tjockare och den ska se äldre ut. Fast det där var någor att fundera på…

Tack! Kom gärna med fler tips :)

Cornish-rex
0

#7 Nu börjar det likna nått ;) Synd att den inte var lite större …

Tack! Fortsätt att ge mig tips! Skrattande

pelle1234
0

Det finns att få tag i fina böcker antingen på www.ebay.com eller på www.ebay.co.uk där finns det massor sök då på grimoire BOS eller book of shadows. Hoppas du hittar det du söker!

Coturnix
0

Man kan hitta fina böcker, med tomma sidor, av handgjort papper på till exempel INDISKA.

Keylie
0

http://www.tradera.com/New-Age-page.8-c3_1808

Dom här kanske!Glad

Inte så stora dock.

Cornish-rex
0

Mystica, HÄRLIGT!!! Det var precis sådana jag menade, underbart. Synd bara att de var så dyra. Vågar man beställa därifrån? Har du köpt något där?

[Ackinna]
0

Brams Bookwork hade kanon fina böcker… meeen… fint pris också…

[Ackinna]
0

Finns det inga Svenska sidor???

Pagan
0

har inte läst hela tråden, men har du kollat på gröna draken?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Ackinna]
0

öh.. nej…. hehe adressen??

Ritva
0

Du har ju billigare än gröna Draken på bokus. Se länk ovan!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Pagan
0

#18 oops sorry Det är Marie Morganas

hemsidan länkar vidare från http://www.gronadraken.com/

till butiken som har adressen: http://www.gronadraken.com/nightwood/index.html

Sajtvärd Tarot

Mystica
0

Ja, de är ju fruktansvärt fina. De kostar ju också därefter, men de är ju stora och handgjorda också. Nej, jag har inte beställt något därifrån. Men jag skulle gärna vilja. ^^

Pagan
0

jag vet (drägelfaktor allan) de kostar, men kanske värt att spara till.Flört och sedan skriva riktigt riktigt fint. jag har köpt en, men har fortfarande en annan jag "kluddar"i. När jag övat att skriva vackert ett tag så ska jag föra överGlad

Sajtvärd Tarot

Cornish-rex
0

#22 Nu är jag avundsjuk! Var köpte du den? Pris? Kan du inte sätta in en bild?

:)

Mystica
0

#22 Ooh! Visa bild! Visa bild! =O

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollade ni länken (kanske inte funka) Den jag har ser nästan likadan ut som denna. Olinjerad.

Sajtvärd Tarot

Jinaum
2

kolla korps.se eller nidingbane.se det är visserligen medeltida/vikinga tida men det duger säkert? läder är det ju iaf. Kanske viking.se har med.

[Ackinna]
0

Jag tycker det är så dårligt med book of shadows… jag önskar att få tag på en sådan där "gammal" stil men har så man kan köpa till extra blad…

Jinaum
0

#27 skaffa kanske då en läder pärm? De är svårare att få tag i men används ibland av tecknare osv. Tänk dig typ som han i titanic har. Där är ju papprerna visserligen lösa men du kan ju alltid lätt till så att säga.

[Ackinna]
0

opraktiskt..

det finns dem med spiral"rygg".. där man kan fylla på med blad men jag det finns ingen jag har sett som har fallit mig i smaken… skulle bra gärna vilja ha en mer gammal stil på dem…

[Ackinna]
0

http://www.brahmsbookworks.com/ .. de böckerna som är där är jättesnygga men som jag sa, snygga priser… men undrar måttet som står där står det i tum? skulle de vara i cm så är de ju jättesmå?? Någon som vet om extra sidor kan läggas in?? elelr är det bara 400:- blad i dem??

skogsbergs-anna
0

Ååååå, vilka fina böcker det finns, själv köpte jag en svart skinn( eller om det är konstskinn) på bokhandeln hemma. Den håller jag på att "pimpa" lite efter eget huvud och känsla :)

Gör hellre fel än inget alls.

Cornish-rex
0

#31 Oj… Vad duktig du är! Kul att ha en som ingen annan har.. Sätt gärna in en bild. Lycka till!

xEbichux
0

#30 Storlekarna på Brahms är i tum.

skogsbergs-anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev så inspirerad av alla fina böcker att jag gjorde klart min BoS (utvändigt) Skrattande

Pagan
0

#34 väldigt najsTungan ute

Sajtvärd Tarot

Cornish-rex
0

#34 Vad fin den blev! Jössös så duktig du är! Har du satt på de fina sakerna på hörnen själv? Var i sådana fall har du köpt dom?

skogsbergs-anna
0

"Grejerna" i hörnen följde med när jag köpte en brosch på auktion, de är av metall. Dom limmade jag bara fast. Sedan ritade jag upp en triquetra på svart skinn, klippte ut och limmade fast och bättrade på med silverpenna. Jag har också satt fast fler "kom i håg-band" så jag hittar mina favoritsidor lättare. Blev väldigt nöjd med resultatet, nu är det bara att fyyla den med nyttigheter :)