Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2285 ggr
skogsbergs-anna
0

Hur hittar man den perfekta pendeln?

Har sett att det finns en uppsjö av pendlar på nätet, men kan man göra en egen? Eller hittar den mig? Skulle behöva lite tips, jag är ny och är nyfiken på det här med pendla, tror att det kan vara något för mig.

Kram Skogsbergs-Anna Glad

Gör hellre fel än inget alls.

Skogselva
0

Du kan göra din egen, om du vill.

Själv valde jag en pendel som jag tyckte var snygg och som passade mig att hålla i handen.

Jag gjorde min första pendel själv, det var ett gem som jag band på ett snöre och den fungerade lika bra som den "riktiga" pendeln jag köpte. Antar att jag var lite utseendefixerad. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
1

Minns när mamma pendlade när jag var liten. Hon tog nål och tråd och en kork från en spritflaska ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

skogsbergs-anna
0

Vad jag förstått så ligger inte kraften i utseendet utan i den som håller i den…. Kan man kanske bara hitta en bra sten och binda ett band om lite snyggt…

Gör hellre fel än inget alls.

Skogselva
0

Precis, bara det är något du är bekväm med att använda i det syftet. Flört

Själv var jag inte bekväm med att använda gemmet, även om det fungerade, så jag skaffade en "riktig".

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad