Efter helvetet kommer sommar.
Hej, var längesedan jag skrev aktivt här inne. Har fått lägga detta åt sidan, då mitt mående inte flarade av anant.
Nu känner jag mig vilsen, jag har alldrig kommit in och känt mig bekväm i firadent och samlandet och energierna. Men utan det känenr jag mig tom.
Så nu tänkte jag kolla vad ni gör, tipps och ideer.
Dels vad ni gör nu och då få tipps på vad jag kan göra. Vill gärna se pysselbilder och länkar =)
Dessutom om någon annat tampats med sin identitet innom dessa områden och kan ge tipps och stöd.
Vart började ni när ni började igen?
"Vart började ni när ni började igen?"
Man börjar med Helheten precis på klockslaget Nu!
Det förstår jag med, men någonstans så går tanke och handling isär.
Förut hadde jag uppe altare och även om jag inte var jätetaktiv gjorde jag en del och kände av helheten och energier. Just nu kan jag bara känna min egen instängdhet och eftersom att jag vet att det komemr dröja lång tid inna jag blir bra och det därför komemr bli helvette igen så vågar jag itne helt ta klivet ut. Man lever liksom halvt.
Det som brukar hjälpa mig allra bäst när jag känner mig vilsen är att vistas i naturen. Bara känna, lyssna, lukta och andas.

Jag tjatar jämt om drömmar, men det är det bästa när man känner sig tömd och passiv. Be om drömmar, tänd ljus i fönstret så att andarna hittar dig. Sov med dofter i rummet. Drick gråbo, och gå och lägg dig. När drömmarna kommer, kommer de nya insikterna. Med dem kommer tankar, som blir till kreativitet - Kan du skapa så kommer livet tillbaka.
Med att skapa menar jag inte endast att måla en tavla eller skriva en novell, det kan vara vad som helst. Komma på vad du vill syssla med i höst. En ny livsinriktning, vad som helst som sparkar igång en själv och tankarna, ut ur tomrummet och in i det virvlande livet.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Nu när det är sommar och möjligt. Sover jag ute. Jag känner jorden mot min kropp. Jag känner doften från jorden, blommorna, växterna. Jag hör ljuden av djuren. Så mitt förslag är att gå ut och sov i naturen. Sov under bar himmel.
Mitt pretantiöst utformade (hur sant det än må vara) råd suger kopiöst i jämförelse med #4 :)
Tack, Ska ta till mig detta! Har kommit igång med att pyssla runt inne och har även plnaterat lite mer på balkonene och seetat där och myst.
#5 Derömma gör jag massor, men bara om barn, eller mardrömmar. Men ska tästa med att locka fram lite där. Vad var det du tippsar om att dricka innan?
Tack för alla underbara tipps. Den som känenr sig manad får gärna skriva en artickel om just hur man komemr igång och vad man kan göra. Alltså lyssna ute, kanske drömmar och likande. Tror det finns felr en jag som ibland får idetorka, och som känner sig osäkra =)
#8 Ta chansen att föreslå det som en rubrik i min midsommartävling.
Det är sista tävlingsdagen i morgon och få bidrag har kommit in, så vinstchanserna är stora.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~