Solitär eller coven
Det skulle vara intressant att veta hur ni lever er andlighet, om man kan uttrycka sig så. Har ni valt, friviligt eller ofriviligt, att vara solitär? Eller är ni med i någon coven, cirkel, grupp, förening eller liknande?
Jag och min fru har valt att vara solitärer än så länge, men sen vet man ju inte vad som händer i framtiden.
Jag är inte i nån coven, nån sircel, då jag inte själv räknar mig som wicca/pagan/häxa i ordets rätta förstand. Dock hör jag till ett tempel innom min religion
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag är solitär. Mest för att det arbete jag gör inte känns som om jag kan göra tillsammans med andra så direkt….
Men när det krävs eller behövs elelr när folk vill, så kan jag gärna fylla inm en lucka i de egna rankerna sålänge man respekterar mina värderingar och vanliga tillvägagångssätt ochinte försöker värva elelr pracka på mig något…. (så som jehovas o mormoner gärna vil lgöra i dörren hos en….)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag är sk solitär men har lärt känna några tjejer som brukar träffas och som jag kommer träffa men än så länge så kommer jag forsätta att studera solitärt. Jag är inte riktigt på det klara vilken väg jag kommer ta i framtiden men att det är häxans väg vet jag men det finns så mycket förgreningar där också.

Jag har länge varit solitär, mest på grund av att jag inte har träffat några likasinnade i min närhet. Nu är jag dock på väg in i ett coven. 

Själv har jag rört mig inom flera Ordnar och föreningar genom åren. Idag är jag solitär förutom den frimurarorden jag fortfarande är med i. Men jag är öppen för deltagande i en coven eller cirkel.

Ceriadwen vad är de för coven du är på väg in i?

Jag är solitär. 
Solitär är jag med.

Skogsgubben: De har inriktningen keltisk wicca. Än är jag bara med i deras pratgrupp.

Ceriadwen, menar du faerywicca? Vad jag förstått så är det nästan den enda wicca traditionen i sverige som dessutom lär vara en gren av Gardneriansk wicca. Men visst finns det undantag med andra grupper som på eget initiativ startat upp en egen coven.

De kommer ursprungligen från faerywicca traditionen i Sverige men har tagit bort mycket av det och jobbar fortfarande med det keltiska pantheonet och mytologin. Vad exakt de har plockat bort vet jag inte eftersom jag inte är så bekant med faerywicca. 

Ceriadwen - Då förstår jag. Kul. Hoppas du kommer att trivas i den coven. 

Tack "skogsgubben"!
Det känns väldigt bra så jag kommer nog trivas!

jag är solitär… och för tillfället skulle ja inte vilja vara med i ett coven. innan ville jag… men nu så är jag inte redo för nåt sånt direkt. vet fortfarande inte om ja ens tror på de.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag är mest solitär, men har sedan flera år regelbundet träffat några andra häxor som har blivit mina väldigt goda vänner. Ibland är vi seriösa och gör ritualer eller andliga övningar men ofta blir vi sittandes i timtal med fika och vanligt vänskapligt pladder också. Och det är minst lika kul! Till vårt försvar måsta jag säga att "pladdret" ofta har häxigt innehåll!
Vår nästa träff är den 2 feb, då det är både imbolc och fullmåne. Då ska vi bl a dekorera våra nyinköpta trummor och provspela såklart. Längtar!!!!
(Eller hur, Inca?)
OH JA!!!
Jag är solitär

Efter min influensa så har jag känt mig mer öppen för att träda in i ett coven. Ja influensan gav mig ett antal insiker. Så jag hoppas gudinnan kan vägleda mig till en coven som passar mig.

Skogsgubben: Om du känner dig redo så önskar jag dig ett stort lycka till! Jag hoppas att rätt grupp dyker upp för dig. 

Tack Ceriadwen. Coven växer ju inte direkt på träd och viftar med plakat där det står "Här är vi". Jag känner till 3 stycken här i stockholm som håller på med Faerywicca. 2 har jag kontaktuppgifter till. 1 har jag kontaktat men som för tillfället inte tar emot några nya medlemmar.
Men om gudinnan vill så lär jag väll så småningom stöta på någon.
För mig är den initiatoriska vägen viktig och betydelsefull, att följa en traditionslinje. Kanske är det en hjärnskada efter att har rört mig för länge i initiatoriska Ordnar. 

Haha, så kanske det är.
Men jag förstår din känsla, det är trevligt att uppgå i något större, även om man såklart inte ska förlora sin individualitet.
Ja, coven växer verkligen inte på träd och jag är fortfarande ganska chockad över att jag har hittat ett! För bra för att vara sant. Det är som att vinna på triss, "plötsligt händer det"! 

jag är solitär, men jag skulle gjärna vilja ha någon att fira med

Yggdrasill, trevligt namnval föresten, det finns säkert några häxor som gömer sig bland träden där du bor. Kanske finns det någon här på Häxor i fokus som ger sig till känna. Ibland får man ha tålamod innan man stöter på de rätta människorna att häxa runt med i skogen.
är solitär då jag inte riktigt vet än vart jag hör hemma (inte riktigt säker på vad jag tror på)

Solitär, men söker likasinnade som man kan fira högtider med och utbyta ideer med.

solitär här oxå, men som många andra öppen för nya kontakter :) finns det någon i övre norrland tro? Och en grej som jag verkligen saknar är någon att prata med ang mitt eget andliga sökande, motgångar, medgångar mm, och då gärna inte bara på ett forum. Sånna personer växer inte på träd kan jag säga..
Hej skogsgubben, jag verkar som solitär wicca. Det är ett val som jag gjort själv och det passar mig. Även om man är solitär, så behöver man ju utbyta erfarenheter och tankar med andra, just som man kan göra på detta forum och många andra.

Jag är solitär, men har en kompis som också är solitär. Vi brukar träffas ibland och göra saker tillsammans, men vi båda är vildhäxor och vi tycker inte lika om allt och tror på det vi själva vill. Fast vi har förstås mycket gemensamt också.

Jag har hela tiden sett mig som solitär, men så firade jag Samhain med en nära vän och det var jätte mysigt.
Så nu vet jag inte… känner ju fler wicca och funderar på om vi skulle bilda en cirkel.
Jag tillhör ingen gren eller inriktning. Har bekanta som har lite samma tankar som jag, vi har gjort enstaka ceremonier tillsammans. Men skulle gärna träffa andra och se vad de gör… ;)

Jag är solitär, men känner att jag gärna skulle vilja tillhöra en grupp.

jag är solitär, men vid högtiderna är jag i grupp=)