Fullmåne
Hej!
Jag kom och tänka på en sak som vaktmästaren på min skola sa till mig en gång när jag hade slarvat bort min nyckel till mitt lås.. Eftersom att jag inte kom in i mitt skåp var det ju rätt viktigt att han klippte upp låset åt mig. Och då sa han till mig att han hade gjort en undersökning eller nått liknande, där slutsastsen var att vi på skolan behövde få uppklippta våra lås ALLTID före och efter fullmåne. Vad tror ni att det kan bero på? Jag behövde mitt uppklippt just precis innan fullmåne och när jag tänkte efteråt på vad han sa så kände jag på något sätt att det stämde, men jag vet inte varför =) Jag vet i mig själv att jag alltid blir annorlunda när det är fullmåne och lite innan, men det kanske är rätt vanligt det =) Men jag förstår mig fortfarande inte på varför det blir så både före och efter fulllmåne + att det dessutom alltid är så.. Någon som vet svaret på det?:P
Min mormor får alltid jätteont i ryggen vid fullmåne. Själv så satt jag nu på msn, och klagade på ryggont.. Och får svaret "Det kanske är fullmåne" lite halvt på skämt eftersom han vet att min mormor får det då..
Jag söker på google efter 'fullmåne' i hopp om att hitta nån sida där det står när det är fullmåne, även det mest på skoj. För att få upp expressen som första träff.. Det är fullmåne inatt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det va skoj att läsa *L*
Klart att månen påverkar oss..
Redan på vikingatiden var det förbjudet att "konsumera" alkohol när det var fullmåne..för man blev "galen" och bråken som inträffade just den natten slutade oftast med dödligutgång m.m…
Jag läste en gång att vid nymåne startar man lätt nya saker och så som det är vid fullmåne, stannar det att vara. Efter att ha läst detta, klipper jag alltid håret vid fullmåne, för att jag inte vill att det ska växa så mycket. Det har faktiskt hjälpt, håret växer lite saktare. Förr klippte jag mig var 6:e vecka och nu var 8:e vecka. Så om man vill att håret ska växa fort, ska man alltså klippa sig vid nymåne.

Det va ett bra tips! 

Nää… Jag kollar just nu på månen och den är "halv" hela tiden.
Jag brukar känna mig stark vid fullmåne men vet också att jag ibland blivit mer retlig eller irriterad. Har också varit med om att ha konflikter vid fullmåne.

Nästa fullmåne är 2/3 enligt min almanacka, trodde nästan att jag hade missat. Undrar varför tidningen skriver att det är inatt?