hemsk mardröm
Jag har just vaknat ur en fruktansvärd mardröm och jag behöver hjälp att tyda den. I drömmen är min son döende i nånsorts cancer. Vi vill ge honom en medicinmugg morfin att dricka så att han kan få somna in Vi sitter i bilen på natten. Jag, sonen och dottern i baksätet. Min man kör. Det är natt och vi kör. Det är nu vi ska ge honom morfinet. Medans bilen kör tänker jag hur jag vill attt alla ska sitta där i baksätet och hålla om sonen när han somnar in. Vid ett tillfälle stanar bilen vid en restaurarng/mack och jag och dottern går in för att beställa nått att äta. När vi står där i kön så kommer min man in och jag frågar var sonen är. Min man svara att han nu har druckit morfinet " han var jätteduktig och drack det helt själv". Men var är han?! Jag får panik när jag inser att han sitter i bilen helt själv. Var är bilen, var är bilen? Jag ropar mot min man och springer mot utgången. "Där ute", min man pekar ut mot gatan. Jag springer ut. Jag är panikslagen, mkt rädd. Han får inte dö ensam i bilen.
Utanför står bilar parkerade mitt på en landsväg. Det är mörkt och jag ser inte vår bil. Bilarna är parkerade ganska långt iväg åt båda hållen på landsvägen. Paniken växer i mig Jag har aldriga varit så rädd i hela mitt liv. Jag väljer att springa åt höger längs vägen. När jag når fram till bilarna som står parkerade mitt på vägen så är det inte vår bil. Jag skriker, gråter och vänder för att springa åt andra hållet. Nu vaknar jag.
Cancer brukar stå för att man har något som äter upp en infrån, det kan röra sig om oro eller känslor.
Jag antar att Döden är ganska så närvarande i drömmen, men det tyder oftast på en större förändring i livet, det betyder sällan att någon i ens närhet ska dö.
Känslan av förlust, eller att du så förtvivlat letar (efter din son) betyder att du söker upplysning.
Son betyder ambition.
Detta är det som står i boken och det som jag skulle grunda tolkningen på, om det varit min dröm.
Det behöver inte röra sig om din son, det kan göra det, men inte nödvändigtvis. Det kan vara att du är orolig inför framtiden, din eller någon i din närhet, och att du gärna vill veta hur det ska gå innan du kommer dit. Att din son är döende skulle jag tolka som att någons ambitioner håller på att ändras. Livsstigen är kanske inte längre lika klar som den en gång varit och denna person, vare sig det är du eller någon du känner, kan behöva stöd och råd i denna situation.
Böcker och andras syn kan vara en hjälp på vägen, men egentligen är det bara du själv som kan tolka dina drömmar. Du var där och såg det med egna ögon och har upplevt saker som andra aldrig kommer kunna uppleva från att läsa om din dröm.
Som sagt, det här är bara så som jag skulle tolka drömmen, utifrån boken jag använder, så se det här mer som ett råd på hur drömmen kan tolkas än som en absolut sanning. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!