Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2716 ggr
avbild
2010-06-19 10:51
0

Speglar

Kan börja med att säga hej, jag är ny här. var vänliga och ta god hand om mig och då ska jag göra lika mot er.

Inlägget handlar om speglar. jag letar efter en "lärare" och det ända som känns rätt är speglar. Men det är ny mark för mig och efter som jag inte vill ta utt massa speglar till skogen så måste jag plocka hem det magiska, utan att veta vad som kan hända.

Min fråga är simpel. någon som vet något om detta med en vättig källa eller erfarenhet?

Tack så mycket att ni tog er tid att läsa detta.

//avbild

lightseeker
2010-06-19 11:12
0

med speglar, menar du kanske det där som kallades för "skying"? det är nog gamla trådar här som handlar om det, om du kollar på sök.

avbild
2010-06-19 11:30
0

Jag har letat efter gammla trådar via sök dock utan tillfredställande resultat.

lightseeker
2010-06-19 11:45
1

undras om det kan ligga under sätt att spå, har du provat med det?

Skogselva
2010-06-19 21:17
0

Om det är scying du menar så tycker jag detta är en bra sida. Den är även bra för annat också, men att spå i spegel står där, om du inget hittar här.

www.beccus.se

(Ursäkta rimmet, det var inte meningen.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
2010-06-19 21:57
0

#0 Vad exakt tänkte du använda speglarna till. Att se i eller att få ett väsen att manifestera sig i, eller något helt annat?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

avbild
2010-06-20 15:41
0

Att få ett väsen att manifestera sig i är målet. Mitt hopp är att hitta en lärare i speglarna. Fruktan ligger i att jag bjuder in något innom minna runor och barriärer. fast jag borde kunna lägga en barriär runt spegeln. Jag vet inte om det fins någon info från tidigare försök av andra?

Tack för länken ska läsa så fort jag hinner.

Vad kul att se en sådan aktiv sida. det värmer att ni vill hjälpa.

Skogselva
2010-06-20 19:29
0

#6 Gör du så, det var den första sidan jag hittade och som jag tyckte kändes seriös när jag var ny. Tycker den är jättebra. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad