Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 8033 ggr
lightseeker
0

sjuka drömmar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hade bett om att bli av med en annan persons energier, som jag hade stöttat under helgen.

Och vad drömmer jag då? jo att jag drar ut en bajskorv ur ena näsborren, det borde ju innebära att jag är av med den skiten då, dvs. jag lyckades rensa mig själv.

Men den andra drömmen, som jag vaknade från innebar att jag har fullt med små glasbitar i munnen, som jag med stor möda försöker att plocka bort, den ena lilla biten efter den andra.

Samtidigt har jag all möda i världen att låta bli att svälja samtidigt, eftersom en del småbitar också har hamnat nere i svalget.
Detta är en återkommande dröm och väldigt jobbig.

Har inte lyckats förstå vad den innebär, men om någon annan här känner igen det, eller har en teori om vad den innebär så vill jag gärna höra på.

Bappho
0

Den med glasbitar har jag haft själv, minns dock inte i vilket sammanhang längre. För mig var känslan att glasbitarna aldrig tog slut än hur jag plockade ut dem störst. Påminner mycket om en s k stressdröm.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

precis så är det. Bappho, jag plockar och plockar men det finns hela tiden fler.

Stressdröm,,,,jo, det tror jag nog.

Men det brukar alltid vara någonting djupt, som mina "upprepningsbara" drömmar, har någonting att säga mig.

Det är väl bara att vänta och se vad som kommer upp mer som förslag här.

Ganna
0

#2 Det är svårt att hjälpa till att "knäcka koden" i andras drömmar via nätet - men hade jag drömt så, hade jag funderat över om jag sagt något "farligt" (avslöjat en hemlighet, sagt något som upplevts som en förolämpning etc) som har "gått sönder" dvs fått en annan mening än den tänka, en mening som fortsätter komma tillbaka och skada mig trots att jag försökt förklara/bett om ursäkt etc.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

lightseeker
0

intressant ganna, verkligen någonting att låta sjunka in.

Jag försöker ALLTID att analysera, vad som är lämpligt att säga, inte för mycket/inte för litet.

Analyserar också avsikten bakom: tankar/ord/gärningar.

Att inte lämna ut någon, att stå för mitt eget tyckande utan att skylla ifrån mig.

Ord är viktiga.

Jag tackar så hemskt mycket för din analys, den känns som väldigt intressant.

En gång i tiden, drömde jag återkommande, att jag kom till min gamla lägenhet: ifrågasatte allt, i princip, därinne.

Hur kunde jag bo kvar, varför var den/var den inte, möblerad, hur kunde jag inte ha hyresskulder/post, efter en sådan lång tid osv.

Efter flera år så ramlade 5-öringen ner, jag hade sagt upp mitt eget självbestämmande, när jag sa upp lägenheten (pga. sjukdom).

När jag väl fortsatte att utvecklas (självständigt) så förstod jag vad jag "egentligen" hade hamnat (själsligt) när jag sa upp lägenheten, sedan så har inte drömmen återkommit.
Jag känner att även glasskärvorna i munnen-drömmen, är djup, på ett andligt plan.

Jag "tycker" att jag tar bladet från munnen, och talar öppenhjärtligt i de flesta situationer, även där andra människor väljer att vara tysta.

Kanske är det så, att jag ofta får akta mig för att säga för mycket, så jag inte skadar (personer) utan stå för att min åsikt också ligger i linje med deras.

Jag vet inte, känner mig väldigt förvirrad nu…..måste drömma mer, tror jag

Ganna
0

#4 Dröm intressant - så kanske jag kan bidra med något när vi ses. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

lightseeker
0

nu när jag tänker efter igen: så hade jag burit 3 olika personers ångest kring liv och död, i helgen.

För alla 3 personerna så tog det sig olika former, men de la (pga tillit) det hos mig.

När man lotsar någon till att hitta sina egna svar inom sig, så gäller det ju att visa respekt, de är i SIN process, precis så långt som DE har kommit.

Att respektera var DE befinner sig, just nu, samtidigt som de ber om hjälp att ta sig framåt, kräver sitt attribut i form av att "gå på glas".

Man får akta sig så att " det som man säger" inte skadar mer, men ändå inte säga för litet, annars kommer de ju inte "framåt".

Mina ord vägs, på guldskål och inte bara i det sammanhanget, utan även när jag riktar mig utåt i offentligheten.

Vissa ord hjälper, andra skadar i längden, snacka om att ständigt gå omkring med glas i munnen, känns som om jag förstår precis nu.

Ganna
0

Det ska bli intressant att höra om du slutar drömma drömmen (iaf just nu) eller om det ändrar karaktär.

lightseeker
0

dessa drömmar med det undermedvetna som talar till mig, verkar vara återkommande, tills jag har utvecklats vidare, så jag anar mig till att det är en "tjatig" dröm, som jag får dras med något år.