Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 8714 ggr
ekologiskt
3

drömmar om döden

inom loppet av 2-3 veckor har jag haft drömmar om döden.

först drömde jag att jag provkörde en lasbil utan körkort och parkerade brevid en grupp folk. jag gick ut och ställde mig brevid dom och pratade med dom. då lastbilen välte på oss och alla dog. när jag dog kände jag mig alldeles varm i hela kroppen. det var jätteskönt verkligen. men samtidigt fick jag lite skuld för att det var mitt fel att dom andra dog. sen vaknade jag.

några dagar senare drömde jag att min pojkvänn blev sprängd, det låg delar överallt. men efter ett tag så kom min pojkvänn gående och sa att det var min bror som blivit sprängd av en bomb.

sen drömde jag att en kompis hade dött. tagit livet av sig.

någon som förstår vad det kan innebära?

Coturnix
2

…jag drömde ofta att min dotter gått genom isen i Fyrisån…att jag sprang medströms och letade…Å vad jag letade, å vad jag såg hennes ansikte passera under isen…och jag sprang, sprang förtvivlad med strömmen… "Någon" sa att att det hade med hennes utveckling att göra. Att jag bearbetade att hon höll på att bli självständig och större…

fridelfina
1

Ja, döden som symbol har väl ofta med transformation att göra. Något gammalt dör och något nytt föds. . .

ekologiskt
1

ja, det stämmer nog. det känns som det är en förändring på gång. vi får väl se vad som händer… :)

Svartkatt
1

För mig så betyder drömmar om döden att någon ska dö. :/

Har drömt flera gånger att någon dör, och sen så inträffar det några dagar senare.

ekologiskt
1

jag har mer kännt på mig att nån ska dö eller nåt hemskt ska hända och så dör nån eller nån naturkatastrof händer. en vän till mig dog i december. men jag känner inte att det är nån koppling till det.

känner ganska starkt att det är nåt på gång. hoppas det är positivt.

Svartkatt
1

Ja, drömmarna betyder ju olika för alla :)

Och om man ska tyda just ''döden'' rakt av så i en drömtydarbok så betyder det ju inte död. Men jag tror att det är väldigt mycket upp till var och en hur man dömmer.

Hoppas att det händer något bra :)

[Ackinna]
1

kan tänka mig att cet har ungefär samma betydelse som "döden" har i tatotkort… behöver inte betyda att någon ska dö, utan kan vara slutet på någonting… och början på någotannat i

spindelfot
1

Känsla av förlust? Att sakna något? Att kasta sig in i något nytt och okänt?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Serenisima
1

Jag ser döden som förändring, stor förändrig…du blir orolig och känner skuld för att du har förändrats och drgait andra med dig…det vill säga att andra måste acceptera ditt nya jag…du har tvingat på de en förändrig (eller det är så du tror och känner)

ibba
0

Drömmar om döden betyder rikedom, förändring, så som serenisima skrivit. Stämmer bra! det är vad jag lärt mig iallafall Flört !

kram ibba