Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1970 ggr
pelle1234
0

Healing

Hej,

Undrar om de finns någon där ute som kan ge exempel på bra böcker om healing det ska inte endast vara chakra utan olika tekniker och ceremonier?

PS Ju fler bok tips jag får dessto bättre!

Huvogalefing
0

Det finns två böcker jag kan varmt tipsa om, dock innehåller de nog inte så mycket om olika "teckniker och cermonier" som du kanske är ute efterRynkar på näsan, fast de har och är mera "neutrala" i sitt kunskapsinnehåll och har en ordentlig grund och praktisk inriktning (som eventuellt kan sägas bli mer "tecknik iriktad" i den andra boken då) och mycket annat som är enkelt att ta till sig, blir framställt i dessa böcker:

Helande händer - en handbok för healing och självläkning

den andra finns bara på engelsk så vitt jag vet:

Light Emerging: The Journey of Personal Healing

De tar upp kanske allt nyttigt en healer behöver veta, och den innefåller mycket detaljer och är pedagogiskt upplagt, tycker jag.

Den andra boken är som en fördjupning och går vidare utifrån den förra, dock räcker det långt att ha bekantat sig med den första boken.Skrattande

Som tar upp bla endel av de rent praktiska aspekterna som att ställa diagnos på chacror med pendel, lite om att lära sig se auran och författaren låter en bli bekant med olika "psi"-förmågor som används för att få tillgång till information (däribland omnämns och även andliga guider, eller vad man vill kalla dom för), sedan finns det med suveräna fysiska och energimässiga övningar för att hålla sig i form som healer… 

..samt mycket annat intressant kunnande som kan bli anpassat till vad för eller vilken form av healing man själv sedan väljer att syssla med.

Det ända av det praktiska man kan sakna är isåfall en uppsättning eller en grundläggande metod/upplägg av en healing session (vilket vad jag minns inte fanns med i boken), dock tror jag att en sådan blir omnämnd i den senare/andra boken. Själv har jag gått en delkurs i "Brennan Healing Science" (har ett kompendie som har en beskrivning) och har övat lite på utföra ett sådant grundläggande upplägg av en healing tecknik, som är ospecifik för den individuella patienten, men som är en passande form att ha som grund i alla healingsessioner (anser jagTungan ute) som är av "handpåläggar" varianten och som ska vila på en rutin, så att säga. I övrigt kan nämna för att ta bort eventuella missförstånd:

Att DET är ingen unik metod, som ingen ens borde kunna förklara att den är endast ens egna (iallafall åtminstone i dess fysiska utförande), eftersom den skulle väl tillsynes verka mycket enkel, universell och naturlig att utföra. Så med metod menar jag snarare att den har en viss form och ett bestämt upplägg, för övrigt är healing utifrån intuitionen (och som då kan vara ett exempel på att ibland sakna någon allmängiltig ordning), vara något för en mycket framgångsrik "healing session".

Mvh

H..ing  

PS för tips om bokhandel med bra pris ta en titt på bokus eller adlibris, köpte min från någon av dem.

Jeremia 23-24 - Den sanna stoltheten

23.- Så säger Herren:

Den vise skall inte vara stolt över sin vishet, den starke inte över sin styrka, den rike inte över sin rikedom.

24.- Den som vill vara stolt skall vara stolt över detta:

att han har insikt och kunskap om mig, om att jag, Herren, verkar i kärlek, i rätt och rättfärdighet på jorden, ty däri har jag min glädje, säger Herren.

(ur Bibel 2000)

pelle1234
0

#1 Tackar för tipsen ska kolla dem. Någon som andra förslag så tar jag gärna emot dem med!